Nowy Land Rover Defender - wyciekły wymiary i dostępne silniki oraz data premiery

Nowy Land Rover Defender będzie naprawdę "gorącą" nowością - zastąpienie legendarnego modelu nie będzie proste. Tymczasem wiemy już, że "Def" będzie dostępny w trzech długościach i z jednym z sześciu silników.

Zdjęcia wycieków pochodzą prawdopodobnie z jakiejś prezentacji. Dowiadujemy się z nich całkiem sporo. Przede wszystkim - Defendera poznamy już w październiku tego roku. Na początku zadebiutuje w krótkiej odmianie, zwanej "90" (choć już ten wymiar nie będzie miał bezpośredniego przełożenia na rozstaw osi, jak do tej pory - 90 cali to 2 286 mm, podczas gdy najkrótszy Defender ma 2 587 mm rozstawu osi). Samochód będzie miał 4 323 mm długości i 2 metry (bez 1 milimetra) szerokości, i ponad 1,9 metra wysokości. "110-ka" zadebiutuje w marcu przyszłego roku - tu rozstaw osi będzie miał ponad 3 metry (3 022 mm) przy długości 4 758 mm, a więc spodziewajmy się bardzo krótkich zwisów. Co ciekawe, mniej więcej za rok powinniśmy poznać trzecią odmianę - Defendera 130. Rozstaw osi będzie taki sam jak w krótszej odmianie, ale długość przekroczy 5 metrów (dokładnie 5,1 metra).

Dużo mocnych silników

Przy okazji poznaliśmy też ofertę silników, które będą dostępne w Defenderze. Klienci będą mogli wybrać jeden z trzech silników diesla, dwie klasyczne "benzyny" i hybryda PHEV. Najsłabszy silnik będzie miał 200 KM i 430 Nm - będzie to 2.0 diesel z rodziny Ingenium. Mocniejsza jednostka to wersja biturbo  - o tym samym momencie obrotowym, ale 240 KM. Topowy silnik wysokoprężny również będzie z gamy Ingenium - będzie to jednak silnik 3.0 o sześciu cylindrach, mocy 300 KM i momencie 650 Nm.

Benzyny będą miały pojemność 2.0 i 3.0. Pierwsza o mocy 300 KM (moment 400 Nm) oznaczona P300, a druga to potężny (jak na terenówkę) 400-konny silnik 3.0 z momentem obrotowym 550 Nm. Plug-in to 404-konna jednostka, obejmująca silnik benzynowy 2.0 oraz wspomaganie elektryczne - dające do 645 Nm momentu obrotowego. 100 km/h ma osiągać w 5,9 sekundy.

W wyposażeniu standardowym znajdziemy światła przednie w technologii LED - od wersji SE będą w odmianie "Premium" - a w wyższym HSE jako matrycowe z wycinaniem wiązki. Przednie fotele już od bazowej odmiany będą częściowo elektrycznie sterowane. Znajdzie się tez 6-głośnikowy system audio o mocy 140 W. Cyfrowe zegary pojawią się "piętro wyżej" a od odmiany SE w standardzie będzie audio sygnowane przez Meridian.