Nowy Peugeot 208 oficjalnie zaprezentowany. Jest technologicznym przełomem

Peugeot 208 był udanym samochodem z segmentu B, ale nie miał zbyt wielu cech, które wyróżniały go na tle konkurentów. Teraz się to zmieni.

Francuzi postawili nie tylko na odważną stylistykę, ale przede wszystkim na zaawansowane rozwiązania, w tym na elektryfikację 208-ki. W efekcie stworzyli nie tylko atrakcyjny, ale przede wszystkim bardzo rozwinięty technologicznie pojazd, który oferuje wiele udogodnień ze znacznie droższych aut.

Nowy Peugeot 208 - niebanalna stylistyka

Peugeot 208 zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurentów. Model ten stylistycznie utrzymano w stylu nowego 508 i 3008/5008, ale dodano tutaj kilka ciekawych smaczków. Bryła auta pozostała charakterystycznie zaokrąglona, lecz przełamano ją wieloma ostro zarysowanymi liniami. Ciekawym elementem jest też czarna blenda z tyłu, optycznie poszerzająca samochód.

Jeszcze ciekawiej jest w środku, gdzie postawiono na odważną koncepcję i-Cockpit w najnowszym wydaniu. Mała kierownica w połączeniu z wysoko umiejscowionymi zegarami (cyfrowymi) oraz dużym ekranem systemu multimedialnego sprawia, że Peugeot 208 nie przypomina konkurentów ze swojego segmentu. Linia kokpitu płynnie przechodzi w boczki drzwiowe, zaś minimalistyczna konsola centralna z "lotniczymi" przyciskami staje się już wyróżnikiem aut tej marki.

Całkowicie nowa konstrukcja

Nowy Peugeot 208 bazuje na nowej płycie podłogowej CMP (Common Modular Platform), która jest nie tylko lżejsza o 30 kg od swojej poprzedniczki, ale przede wszystkim zapewnia lepszą redukcję wibracji i hałasu oraz większą wytrzymałość i sztywność. Jednocześnie pozwala na zastosowanie elektrycznego napędu i wygospodarowanie przestronniejszego wnętrza. Pod maską nowego Peugeota 208 początkowo znajdziemy dwie jednostki - benzynową 1.2 z rodziny PureTech oraz diesla 1.5 BlueHDI. Benzynowy silnik dostępny będzie w 75-konnym wariancie wolnossącym oraz 100 i 130-konnym z doładowaniem. W przypadku topowej wersji jedyną skrzynią, która zostanie z nią połączona, będzie 8-biegowy automat. Diesel generuje z kolei 100 KM i korzysta z 6-biegowej manualnej przekładni.

Tym co zainteresuje wiele osób jest nowa wersja elektryczna - e-208. Korzysta ona z baterii o pojemności 50 kWh, oferuje 136 KM i aż 260 Nm momentu obrotowego. Pozwala to na sprint do setki w 8,1 sekundy oraz przejechanie do 340 kilometrów na jednym ładowaniu według normy WLTP. Wiele osób doceni fakt, iż e-208 posiada funkcję szybkiego ładowania z prędkością 100 kW na godzinę, co pozwala na uzupełnienie 80% baterii w 30 minut (prędkość jest zmniejszana w pewnym momencie aby zachować trwałość baterii).

Komplet systemów bezpieczeństwa

Francuski maluch zyskał wiele rozwiązań z większych modeli. W Peugeocie 208 znajdziemy między innymi adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymania do zera i ruszania, układ Lane Assist z aktywnym nadzorowaniem toru jazdy samochodu, system automatycznego parkowania, autonomiczny hamulec awaryjny, kamerę czytającą znaki i automatycznie dopasowującą prędkość do ograniczeń, układ monitorowania martwej strefy oraz oczywiście światła wykonane w technologii LED.

Dealerzy zaczną przyjmować rezerwacje aut pod koniec marca, zaś zamówienia będzie można składać od września.

Zachęcamy do dyskusji na temat Peugeota 208 na naszym forum