Odświeżony Jeep Cherokee z nowymi silnikami

Jeep zaprezentował Cherokee po faceliftingu już na początku roku. Teraz pokazano wersję Europejską. Do gamy dołączą nowe silniki diesla i benzynowe.

Z zewnątrz samochód poznamy po zmienionych przednich lampach (standardowo diodowych) i zderzaku. Zmienił się również tył oraz kilka elementów we wnętrzu. Przeprojektowano konsolę środkową - jest na niej więcej schowków, a u góry debiutuje system Uconnect czwartej generacji. Dostępny będzie w trzech rozmiarach ekranu - o przekątnej 5, 7 i 8,4". Oprócz tego zmianie uległ wyświetlacz między zegarami. Standardowo jest konfigurowalny układ o średnicy 3,5" (czarno-biały), a opcjonalnie kolorowy ekran o średnicy 7 cali. W Cherokee udało się też powiększyć przestrzeń ładunkową aż o 70 litrów - teraz bagażnik ma 570 l pojemności.

W standardzie otrzymamy teraz więcej wyposażenia odpowiedzialnego za bezpieczeństwo i wspomaganie jazdy - kamerę cofania, aktywnego asystenta hamowania, asystenta martwego pola (wraz ze wspomaganiem wyjeżdżania tyłem), asystenta pasa ruchu oraz aktywny tempomat.

Większe zmiany objęły jednostki silnikowe. Zamiast dwulitrowego diesla Multijet o mocy 140 KM, bazowym silnikiem wysokoprężnym jest znany np. z Alfy Romeo Giulia silnik 2.2 M-Jet, o mocy 150 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Dostępny będzie z ręczną przekładnią (6 biegów) i napędem na przód albo 4x4. Mocniejszy diesel będzie miał 195 KM i 450 Nm. Ten silnik dostępny będzie wyłącznie z dziewięciobiegowym "automatem". Tutaj również możemy wybrać między opcjami FWD albo AWD. Ta druga opcjonalnie będzie mogła być wyposażona w przełożenie redukcyjne.

Nowością będzie też silnik benzynowy, który zadebiutował w nowym Wranglerze - mowa o dwulitrowym turbo, osiągającym 270 KM i 400 Nm. Cherokee z tym silnikiem będzie dostępny wyłącznie jako 4x4 ze skrzynią automatyczną. W niektórych krajach (np. w Rosji) dostępne będą też silniki 2.4 o mocy 177 KM i 3.2 V6 (272 KM).

Jeep Cherokee dostępny będzie z jednym z trzech rodzajów napędu na cztery koła: automatycznym Jeep Active Drive I (zmodyfikowany w stosunku do starszej wersji), zaawansowanym Jeep Active Drive II (automatyczny, z reduktorem) oraz Jeep Active Drive Lock. Ten ostatni, z blokadą tylnego dyferencjału będzie dostępny tylko w wersji Trailhawk. Wszystkie napędy będą miały cztery tryby do wyboru (Auto, Snow, Sport,  Sand/Mud). W Trailhawk dodatkowo będzie piąte ustawienie "Rock".

Zmodyfikowane Cherokee powinno trafić do salonów w Europie w tym lub przyszłym miesiącu. Poza wersjami Sport i Trailhawk - te pojawią się na początku 2019.