Opel Combo 2024 ma nową twarz. Vizor dodał mu uroku
Zmienił się nie tylko z zewnątrz, ale i w środku. Do tego pod maską zachowa silniki spalinowe. Opel Combo 2024 zyskał atrakcyjniejszy wizerunek i szereg nowoczesnych rozwiązań.
Być może już o tym zapomnieliście, ale poprzednia generacja tego modelu była bliźniakiem konstrukcyjnym Fiata Doblo. Ciekawe jest więc to, że obecny Opel Combo zadebiutował w 2018 roku korzystając z konstrukcji koncernu PSA, a 4 lata później dołączył do niego... tak, zgadliście - Fiat Doblo. Tym razem jednak obie marki spotkały się już pod skrzydłami jednej grupy Stellantis.
Niemiecki kombivan i dostawczak jest już na rynku od pięciu lat. To dobry moment, aby przypudrować mu nos i poprawić pierwsze zmarszczki. Wersja po liftingu zyskała atrakcyjniejszy wygląd i szereg nowoczesnych rozwiązań. Zobaczcie co tu się zmieniło.
Opel Combo 2024. Praktyczność stawia na pierwszym miejscu, ale teraz tez lepiej wygląda
Zmiany w stylistyce ciężko jest przeoczyć - tym bardziej, że bardzo zmieniły pas przedni tego auta. Niemcy postawili tutaj na swój sprawdzony "vizor" w nowoczesnym wydaniu. Optycznie poszerzył on ten samochód i nadał mu dużo świeżości. Jak na kombivana/dostawczaka jest bardzo dobrze.
W środku też nie brakuje nowości. Od razu zauważycie tutaj nową kierownicę o dość specyficznym kształcie. Za nią ukryto cyfrowe wskaźniki korzystające z ekranu o przekątnej 10 cali. W tym samym rozmiarze jest wyświetlacz multimediów, ulokowany na szczycie deski rozdzielczej. Oferuje on więcej funkcji i pozwala oczywiście na łatwe podłączenie smartfonów za sprawą Android Auto i Apple CarPlay.
Za obsługę multimediów i wskaźników odpowiada nowy procesor Snapdragon Cockpit Platforms, przygotowany przez grupę Qualcomm. Na pokładzie znajdziemy też dwie kamery Dynamic Surround Vision oraz aż 18 systemów wspierających kierowcę (ADAS).
Dostawcza wersja stawia na praktyczność
Przestrzeń ładunkowa oferuje tutaj 4440 litrów pojemności. Otwierana przegroda z przodu pozwala na przewożenie długich przedmiotów, zaś składany podwójny fotel pasażerów daje dodatkowe miejsce na towary.
Na rynek trafi też wersja kombi, a także w pełni "cywilizowany" kombivan. Dla Opla kluczowym napędem jest oczywiście elektryk, korzystający z małego akumulatora o pojemności 50 kWh. Silnik generuje tutaj 136 KM, a zasięg sięga 320 kilometrów w idealnych warunkach.
Poza tym w gamie dostawczaka pojawi się silnik 1.2 PureTech i diesel 1.5 BlueHDI. Nie wiadomo, czy te jednostki napędowe zobaczymy w wersji osobowej.