Insignia z wielkim grillem to nowy chiński Buick Regal. Nie jest to najlepszy lifting
Opel Insignia na wielu rynkach znany był jako Buick Regal. Oczywiście jest to projekt z czasów General Motors i to właśnie ten amerykański koncern ma do niego prawa. Tak oto Regal w Chinach zyskał kolejne wcielenie, tym razem wyjątkowo "agresywne" wizualnie.
Auto, które u nas było znane jako Opel Insignia, zyskało wiele wcieleń na całym świecie. W Australii zyskała nazwę Holden Commodore, a w USA występowała jako Buick Regal (jeszcze do 2020 roku). Pod tą nazwą znajdziemy ją również w Chinach, gdzie cały czas sprzedaje się bardzo dobrze. Tam też debiutuje właśnie wersja po liftingu, która mocno zmieniła się wizualnie - zwłaszcza z przodu.
Nie jest to przypadek. Buick wprowadza nowy język stylistyczny, a Regal, choć stary, nie może odstawać od nowszych modeli. Zmiany widać tutaj gołym okiem.
Gdyby Opel Insignia wciąż był oferowany w Europie, to pewnie zmieniłby się w podobny sposób
Nie od dzisiaj wiadomo, że przez pewien czas design Opli i Buicków był mocno zbliżony. Dopiero przejęcie niemieckiej marki przez koncern PSA (teraz Stellantis) wprowadziło rewolucyjne zmiany.
Gdyby jednak nie doszło do tej zmiany, to być może na naszych drogach jeździłyby takie auta. Buick Regal w Chinach zyskał przede wszystkim ogromny, dosłownie i w przenośni, grill. Teraz zajmuje on cały pas przedni, co wygląda dość specyficznie i niekoniecznie dobrze.
Co ciekawe to jest największa nowość w tym aucie. Linia boczna oraz tył pozostały niezmienione. Patrząc na to, że nowe Buicki są zupełnie inne wizualnie, można odnieść wrażenie, iż skupiono się na jednym elemencie. Reszta ewidentnie "może poczekać".
Buick Regal ma też wnętrze, które znacie z Insigni
Tutaj nic się nie zmieniło od wielu lat. Jeśli więc przyszło Wam jeździć tym samochodem ze znaczkiem Opla, to doskonale wiecie "co, jak i gdzie" tutaj ulokowano.
Pod maską chińskiego Regala znajdziemy dwa silniki. Obydwa to turbodoładowane benzyny 1,5 i 2,0, łączone standardowo z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów. Moc trafia wyłącznie na przednie koła - innych opcji nie przewidziano.
Buick Regal ma mocną pozycję w Chinach głównie za sprawą nadwozia typu sedan. Takie auta bardzo się tam ceni i przodują one w statystykach sprzedaży wielu znanych marek.