Oto hybrydowe Subaru, na które czekaliście. Wreszcie łączy napęd, oszczędność i dynamikę

Najpopularniejszy model tej marki wreszcie zyskał solidny napęd. Teraz pozostaje zadać jedno pytanie: kiedy takie Subaru Forester Hybrid zobaczymy w Europie?

Na wstępnie słowo przypomnienia: ta marka jest w top 10 sprzedaży w USA. Nikogo nie powinno więc dziwić to, że na pierwszym miejscu stawia właśnie ten rynek. Debiutuje tam właśnie nowe Subaru Forester Hybrid. To wersja tego samochodu, na którą czeka wiele osób - także w Europie. Dlaczego?

Odpowiedź jest prosta. Japończycy łączą tutaj wiele dobrych rzeczy. Z jednej strony mamy świetny napęd na cztery koła (Symmetrical AWD), z drugiej sensowną moc (197 KM), a to wszystko uzupełnia zaawansowana hybryda, która gwarantuje niskie zużycie paliwa. Czy jest to więc napęd, który będzie gwiazdą w ofercie marki?

Subaru Forester Hybrid 2025, czyli moc, napęd na cztery koła i praktyczność w jednym

Najważniejszą nowością jest tutaj właśnie hybryda, którą Subaru opracowało przy współpracy z Toyotą. Japońskie marki podzieliły się swoją wiedzą, tak więc Subaru mogło połączyć silnik typu bokser z układem hybrydowym w bardzo wydajny sposób.

Subaru Forester Hybrid 2025

Silnik spalinowy ma objętość skokową wynoszącą 2,5 litra i współpracuje z baterią o pojemności 1,1 kWh i z jednostką elektryczną. Łącznie cały zestaw oferuje 197 KM. To dobry wynik, zwłaszcza w porównaniu z europejską jednostką w nowym Foresterze, która zapewnia raptem 136 KM. W takim samochodzie niewielka moc jest raczej żartem.

Tym bardziej Subaru w Europie powinno zadbać o to, aby ta hybryda dotarła na Stary Kontynent. Nie jest to jeszcze potwierdzone, ale powinniśmy ją zobaczyć w salonach w tym roku.

Jedyną wadą hybrydy jest zwiększona o 130 kilogramów masa samochodu. Niemniej większa moc, a także solidny napęd AWD sprawiają, że można przeboleć tę różnicę.

Przy okazji Subaru pokazało świetną wersję Wilderness. To uzupełnienie gamy Forestera

Czym różni się to wydanie Subaru Forester? Przede wszystkim jest tutaj zwiększony prześwit (łącznie 24 cm), a na pokłądzie znajdziemy także zmodyfikowane zawieszenie, inne zderzaki i opony A/T. To wszystko sprawia, że Forester ma radzić sobie zaskakująco dobrze poza utwardzonymi szlakami.

Wersja Wilderness w gamie Forestera nie łączy się z hybrydą. Tu jest klasyczna wolnossąca jednostka 2.5 o mocy 180 KM. To właśnie ona w Europie jest "skręcona" do 136 KM ze względu na normy emisji spalin. Tym bardziej hybryda powinna być priorytetem europejskiego oddziału marki - to może być jedyna szansa na to, aby sprzedaż Forestera ruszyła z miejsca.