Pagani Huayra BC Roadster - po prostu spektakularna

Niewiele jest samochodów, które robią takie wrażenie jak projekty Horacio Paganiego. Huayra jest niesamowita, podobnie jak jej wersja Roadster. Huayra BC dokłada do tego jeszcze trochę emocji. A BC Roadster? To sam szczyt.

Nazwana BC od Benny'ego Caiola, pierwszego klienta Pagani (i kolekcjonera Ferrari), topowa Huayra w odmianie Roadster jest uzupełnieniem oferty limitowanych modeli - Coupe zadebiutowało 3 lata temu.

Huayra sama w sobie jest czymś w rodzaju motoryzacyjnej pornografii - stworzonym z pasji supersamochodem z włókna węglowego, z dopieszczonymi detalami, wieloma mechanicznymi elementami widocznymi po podniesieniu wielkich pokryw z przodu i z tyłu (i nie tylko, spójrzcie na ten charakterystyczny drążek zmiany biegów, na wykończenia foteli i wnętrza). Roadster dokłada do tego emocje jazdy z otwartym dachem. BC - dodatkowe konie mechaniczne i niższą masę.

Dokładniej rzecz biorąc 30 kg mniej niż standardowa Huayra bez dachu - to oznacza masę samochodu na poziomie 1 250 kg. Do tego większa sztywność nadwozia dzięki zastosowaniu nowych materiałów - "stopu" włókna węglowego i tytanu.

Nowa aerodynamika i tylne skrzydło są w stanie wygenerować pół tony docisku przy prędkości 280 km/h. Samochód dostał też ruchome klapy wokół katalizatorów, aby neutralizować zawirowania powietrza i gazów wylotowych - podobnie jak w bolidach Formuły 1. Napęd idzie na tylną oś przez specjalnie skonstruowaną przekładnie sekwencyjną o siedmiu biegach. Przed tylną osią znajdziemy silnik M158, czyli siedmiolitrowe V12 pochodzące w pewnym stopniu ze stajni Mercedes-AMG. Ma dwie turbosprężarki, które zapewniają moc 802 KM - w stosunku do 750 w zwykłej Huayrze Roadster. Moment obrotowy to 1051 Nm. Pagani nie podało jeszcze dokładnych osiągów, ale w manufakturze zapewniają, że BC Roadster jest w stanie generować maksymalnie 2,2g przeciążenia przy przyspieszaniu, przy zachowaniu ciągłego przeciążenia 1,8g.

Powstanie tylko 40 egzemplarzy tego modelu. Nie wątpię, że wszystkie są już sprzedane. I to mimo "metki", na której widnieje kwota 2,8 mln Funtów bez podatków - Huayra BC Roadster jest niemal trzy razy droższa niż 8 lat temu pierwsza Huayra Coupe. Ale póki są klienci - cieszymy się, że możemy oglądać takie samochody.