Gdzie jest wersja drogowa, pytamy się? Peugeot 208 Racing ma wszystko to co lubimy

Peugeot 208 Racing ma być tanią i skuteczną rajdówką dla młodych kierowców. Ale my pytamy się, czy nie można by zrobić takiej wersji "na drogi"?

  • Peugeot 208 Racing został zbudowany dla serii FR6 Trophy
  • Ma być niedrogi, pozwalając obniżyć koszty wejścia do motorsportu
  • Ma być leciutki i korzystać z silnika 1.2 o podniesionej mocy

Wszyscy doskonale wiemy, że motorsport to nie jest zabawa dla niezamożnych. Niestety, koszty "wejścia do gry" są coraz wyższe, a brak niższych serii rozgrywkowych nie pomaga. Popularność spada, więc koszty rosną. I tak wpadamy w błędne koło. Peugeot 208 Racing ma być kolejną prostą rajdówką, zbudowaną do serii, która w przyszłym roku zadebiutuje podczas francuskich rajdów.

Peugeot 208 Racing bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach

Bazą dla auta rajdowego jest najnowsza odmiana 208-ki. Wyróżnia się limonkowymi akcentami w miejscu świateł DRL oraz uroczymi, białymi stalówkami.

W środku znajdziemy wspawaną klatkę i automatyczny system gaśniczy, które spełniają regulacje Rally4. Dział Stellantis Motorsport zmodyfikował deskę rozdzielczą, aby ograniczyć refleksy światła. Pojawił się wyświetlacz wielofunkcyjny, przełącznik do przecinania obwodu elektrycznego oraz przełączniki potrzebne na odcinkach specjalnych. Specjaliści zmienili też architekturę elektroniki, tak aby łatwiej było pozyskiwać i analizować dane z jazdy.

Peugeot 208 Racing

Przy budowie wykorzystano doświadczenia z 208 Rally4, czy C3 Rally2. Pod maską znajdziemy jednostkę 1.2 Puretech. Podniesiono jej jednak moc do 145 KM. Może i malutko, ale samochód waży tylko 1050 kg. Do tego sześciobiegowa skrzynia manualna ma mocno skrócone przełożenia. Została też wzmocniona.

Peugeot 208 Racing jeździ wyłącznie na paliwie E85, co ma wpływ na emisję CO2. Ta jest ponoć o 30% niższa niż w aucie analogicznym, ale napędzanym standardowym paliwem.

Stellantis nie chwali się zmianami w układzie jezdnym i hamulcowym, poza tym, że zostały poprawione zgodnie z uwagami kierowców rajdowych. Co ciekawe, opony to Michelin Pilot Sport PS5 - dostępne w normalnym obrocie. Wszystko w celu obniżenia kosztów startu.

Peugeot 208 Racing wystartuje w przyszłym sezonie w FR6 Trophy, czyli niskiej serii, będącej częścią Rajdowych Mistrzostw Francji.

Pora na odważny ruch, który nigdy nie nadejdzie

Wszyscy znamy obecną sytuację Stellantisu. Dlatego poniższy akapit możemy traktować jak pobożne życzenia. A życzylibyśmy sobie, żeby wzorem dawnego Peugeota 106 Rallye, 208 Racing trafiło w wersji drogowej do salonów. Na stalówce, ze zmienioną skrzynią, zawieszeniem, z kubełkami i nieco podniesioną mocą. Francuzi zawsze umieli robić małe i lekkie samochody sportowe, które dawały frajdę.