Peugeot 308 Cross, czyli bojowe wydanie nowego auta z Francji. W salonach od 2022 roku

Francuzi podkręcają tempo i rozszerzają gamę swojego kompaktowego modelu. Peugeot 308 Cross będzie odpowiedzią na Renault Arkana i częściowo na Cuprę Formentor. Czego oczekiwać od tego samochodu?

Hatchback i kombi nie wystarczą. Obecne oczekiwania klientów sprawiają, że marki kombinują i szukają nowych segmentów, które mogą zagospodarować. Peugeot 308 Cross ma być odpowiedzią na wiele potrzeb. Jednocześnie bliżej mu będzie do klasycznego kompaktowego auta, a z drugiej strony zaoferuje bojową stylistykę w stylu crossovera.

Peugeot 308 Cross - gdzieś pomiędzy SUV-em a hatchbackiem

Jak pewnie zauważyliście popularność takich aut rośnie z roku na rok. Renault Arkana trafiło na rynek europejski i ma szanse podkraść klientów chętnych na Captura lub Megane. Citroen C4 także stał się kontrowersyjnym wizualnie crossoverem. Cupra Formentor z kolei wpisuje się gdzieś pomiędzy te auta - łączy zwiększony prześwit i "hatchbackowate" nadwozie.

A Peugeot 308 Cross? Póki co nie wiemy o nim zbyt wiele, ale pierwsze informacje docierają już do nas z Francji. Na pewno jest on na tapecie, a premierę zaplanowano na pierwszy kwartał 2022 roku. Oznacza to, że niebawem na drogach powinny pojawić się zamaskowane egzemplarze tego auta. Wizję tego auta przygotował nasz zaprzyjaźniony portal motor.es

Idea jest tutaj prosta - stworzyć coś, co będzie pomostem pomiędzy klasycznym 308, a SUV-em 3008. Ten drugi niedawno przeszedł lifting i ma przed sobą jeszcze co najmniej 3-4 lata życia, tak więc 308 Cross będzie dopełnieniem gamy modelowej.

Peugeot 308 Cross Peugeot 308 Cross

Podniesione 308 nie zyska napędu na cztery koła

Tak naprawdę poza Peugeot 3008 HYbrid4 żaden samochód tej marki nie ma solidnego 4x4. Prawda jest taka, że na rynku nie ma wielkiego zapotrzebowania na "czterołapy". Liczy się wygląd i to on gra tutaj pierwsze skrzypce. Na pewno nie można będzie więc narzekać na design tego auta. Odważne linie i ciekawie opadająca linia dachu sprawiają, że 308 Cross wpada w oko.

Wnętrze z pewnością będzie niemal identyczne jak w nowym modelu 308. To samo tyczy się też gamy jednostek napędowych, gdzie kluczową rolę grają hybrydy plug-in. Te oferują odpowiednio 180 i 225 KM, czyli stanowią dobry kompromis pomiędzy osiągami a możliwością bezemisyjnej jazdy. Diesle są natomiast w odwrocie - jedyną opcją w tym samochodzie będzie konstrukcja 1.5 BlueHDI, oferująca raptem 130 KM.