Peugeot 5008 (2024) stawia na 7 miejsc. Będzie miękką hybrydą, PHEV-em i elektrykiem
Francuzi wrzucają kolejny bieg. Peugeot 5008 (2024) wjeżdża na rynek i ma być "scyzorykiem" w ofercie tej marki. Dlaczego? Wszystko to za sprawą dostępnych wariantów napędowych.
Premiera tego modelu była kwestią czasu. Francuska marka od razu podkreślała, że podział pomiędzy dwoma popularnymi SUV-ami będzie zachowany. Tym samym Peugeot 3008 stał się tym bardziej "codziennym" samochodem, o atrakcyjniejszej linii, ale i o mniejszym bagażniku. Z kolei nowy Peugeot 5008 będzie niczym scyzoryk lub multi-tool w ofercie tej marki.
Przede wszystkim jego mocną stroną będzie układ siedzeń. Standardowo dostaniemy tutaj siedem miejsc. Do tego przestrzeń bagażowa jest ogromna. Trzecią cechą, którą Peugeot chce zdobyć rynek, jest dywersyfikacja dostępnych wariantów napędowych.
Peugeot 5008 (2024) wjeżdża na rynek jako miękka hybryda, hybryda plug-in i elektryk
Trzy różne wersje dla trzech różnych klientów. Plan marki wygląda dość obiecująco i pozwala trafić w gusta szerokiego grona fanów marki. Ofertę silników spalinowych otworzy dość skromny wariant. Mowa tutaj o silniku 1.2 PureTech MHEV, oferującym 136 KM, spiętym z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów.
Ta nowa konstrukcja ma wyróżniać się i tak wysoką wydajnością, dobrą dynamiką i stosunkowo dużym czasem jazdy "na prądzie". To wszystko przełoży się na niższe zużycie paliwa.
W 2025 roku ofertę uzupełni wariant, który może być tutaj kluczowy. Mowa o nowej hybrydzie plug-in 195 e-DCS7. Będzie to kombinacja 150-konnego silnika spalinowego i 125-konnego elektryka. Łącznie dostaniemy 195 KM, a zasięg na prądzie sięgnie 79 kilometrów. To będzie więc sensowny kompromis pomiędzy mocą a elektryfikacją.
Peugeot E-5008 (2024) jest kluczowy dla tej marki
Francuska marka oczywiście najbardziej chwali się elektrycznym wariantem. Jakby nie patrzeć ma ku temu powody - Peugeot E-5008 jest w zasadzie jednym z nielicznych 7-osobowych elektryków dostępnych na europejskim rynku.
Dostaniemy tutaj kilka wariantów. Bazowy oferuje 214 KM, napęd na przednią oś i czerpie prąd z baterii o pojemności 73 kWh. W tym wydaniu Peugeot obiecuje do 500 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano wariant long-range. Tutaj moc wzrasta do 231 KM, a bateria Peugeota E-5008 oferuje już 98 kWh. Zasięg to 660 kilometrów na jednym ładowaniu.
Ofertę E-5008 zamyka wersja Electric 320. Dodatkowy 109-konny silnik elektryczny na tylnej osi tworzy napęd na cztery koła, a łącznie do dyspozycji kierowcy jest 320 KM. Pomimo większego akumulatora (98 kWh) zasięg spada tutaj do 500 kilometrów, jak w bazowej wersji. Coś za coś.
Platforma STLA Medium bazuje na architekturze 400V. Maksymalna moc szybkiego ładowania to 160 kW, zaś standardowego 11 kW. Opcjonalnie można wybrać mocniejszą ładowarkę pokładową i korzystać z ładowania AC z mocą 22 kW.
Peugeot 5008 (2024) - wymiary, pojemność bagażnika
Przede wszystkim w tym modelu dostaniemy znacznie więcej przestrzeni. Po pierwsze - jest w tym duża zasługa rozstawu osi, który ma aż 2901 mm. Po drugie - podniesiono też linię dachu, oferując więcej przestrzeni nad głowami pasażerów.
Peugeot 5008 (2024) - wymiary:
- 4791 mm długości
- 1895 mm szerokości
- 1694 mm wysokości
- 2901 mm rozstawu osi
Peugeot 5008 2024 przy wykorzystaniu trzech rzędów siedzeń oferuje 259 litrów pojemności bagażnika. Kiedy jednak pozbędziemy się dwóch ostatnich foteli (chowają się na płasko pod podłogą), to dostaniemy 748 litrów do wykorzystania. To naprawdę dobry wynik, który zadowoli rodziny - zarówno te, które chcą jeździć z silnikiem spalinowym, jak i na prądzie. Różnic w pojemności pomiędzy napędami nie ma.
Kiedy ruszy sprzedaż?
Mowa tutaj o wrześniu bieżącego roku. Bliżej tej daty powinniśmy więc poznać cennik tego modelu.