Peugeot e-208 2023. Lifting... napędu. Większa moc i zasięg
Peugeot e-208 2023 to lifting, którego nie sposób poznać. Dopóki się nie przejedziecie, bo dojedziecie szybciej... lub dalej.
Odświeżanie gamy modelowej to trudna sztuka. Jak zrobić tak, żeby nie wydawać za dużo, a jednocześnie mocno uaktualnić model. Peugeot e-208 2023 to lifting, którego nie ma, chyba że potraficie rozpoznać wzory felg w samochodach z lwem w logo. Tutaj pojawił się nowy wzór z aerodynamicznymi osłonami.
Ale wbrew pozorom zmiany są duże. Tyle, że nie na zewnątrz i w środku. Tutaj producent uznał, że wszystko jest w najlepszym porządku. Zresztą, Peugeot e-208 to najlepiej sprzedający się samochód w tym segmencie w Europie, a benzynowa odmiana również jest bestsellerem.
Peugeot e-208 2023. Przełożenie napędu z e-308
No właśnie, Peugeot e-208 2023 dostał teraz napęd z większego modelu. To znaczny wzrost parametrów. Moc podniesiono ze 136 KM do 156. Moment obrotowy został taki sam (260 Nm), ale hatchback jest teraz znacznie szybszy - do 100 km/h przyspiesza w 8,1 sekundy.
Francuski hatchback dostał też całkowicie nowe baterie pracujące na instalacji 400V. Pojemność zwiększyła się do 48,1 kWh netto (poprzednio było to 50 kWh brutto). To powinno podnieść zasięg samochodu o 10,5%. Według Francuzów, teraz Peugeot e-208 2023 przejedzie do 400 km według norm WLTP. Średnie zużycie energii ma wynieść 12 kWh/100 km, a to byłby znaczny progres - o 15%.
Odpowiadają za to nie tylko szesnastocalowe aerodynamiczne felgi i nowa bateria, ale także pompa ciepła współpracująca z czujnikiem wilgotności umieszczonym na szczycie przedniej szyby. Dzięki temu Peugeot ma lepiej zarządzać energią dla ogrzewania i klimatyzacja. Lekko dopracowano także przekładnię, aby poprawił się też zasięg poza miastem.
Nowy Peugeot e-208 może być ładowany mocą do 100 kW, więc od 20 do 80% powinien naładować się w 25 minut. Zmieniono też tryb "B" (Brake), który ma działać teraz podobnie jak w przypadku systemu One Pedal w Nissanie Leaf.
Nowy Peugeot e-208 trafi na rynek w przyszłym roku. Wtedy też dowiemy się, o ile wzrosła cena zmodernizowanego "mieszczucha" z Francji. Póki co cennik otwiera kwota 149 600 zł za wersję Active, a kończy się (bez dodatków) na 167 400 za GT.