Pininfarina Battista debiutuje w Genewie. 1900 koni ubranych w piękne nadwozie

Piękne nadwozie, pod którym kryje się technologia firmy Rimac. Pininfarina Battista to według tej włoskiej firmy "pierwsze luksusowe elektryczne hiper-GT".

Pininfarina nie zapomniała jak projektuje się ciekawe samochody. W Genewie debiutuje nowy model tej marki - Battista. Jest on hołdem dla założyciela Pininfariny, czyli Battisty Fariny. Nosił on przezwisko "Pinin" ze względu na fakt, że był najmniejszy i najmłodszy z rodziny. Później określenie to stało się już nieodłączne, aż finalnie zdecydował się na zmianę nazwiska na Pininfarina.

Elektryzująca lekkość

Pininfarina Battista wyróżnia się lekką i bardzo zgrabną linią, w które widać charakterystyczne dla tego studia cechy. Front wyróżniają dwie lampy ukryte w obudowie z włókna węglowego, zaś z tyłu postawiono na efektowne wąskie światła, ciągnące się niemal przez całą długość auta. Centralnie ulokowano z kolei gniazdo do ładowania, dzięki czemu nie zakłóca ono linii bocznej. Warto też zwrócić uwagę na ciekawie wkomponowane aktywne spoilery, których praca uzależniona jest od warunków, w których porusza się kierowca. Nadwozie postawiono na 21-calowych kołach, za którymi kryje się karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy.

Wnętrze skupiono wokół kierowcy. Mała kierownica i dwa ekrany otaczają lewy fotel w tym samochodzie. Cały kokpit pokryto skórą, aluminium i włóknem węglowym, co ma podkreślić luksusowy charakter Battisty. Warto też zwrócić uwagę na dwa kolory foteli - kierowcy i pasażera mają są obszyte innym kolorem.

Wsparcie od Rimaca

Pininfarina Battista opiera się monokoku z włókna węglowego,który to uzbrojono w napęd dostarczony przez firmę Rimac. Baterie o pojemności 120 kWh połączono z jednostką elektryczną, która generuje aż 1900 KM i 2300 Nm momentu obrotowego, co ma zapewnić sprint do setki w mniej niż 2 sekundy i do 300 w mniej niż 12 sekund. Prędkość maksymalna to 350 km/h. Według producenta, jadąc "ekonomicznie" na jednym ładowaniu można przejechać do 450 kilometrów.

Pininfarina Battista jest w pełni produkcyjnym autem. Na rynek trafi 150 egzemplarzy, odpowiednio rozlokowanych w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Pininfarina przewiduje utworzenie 25-40 punktów dealerskich w najważniejszych miastach, takich jak Nowy Jork, Los Angeles, Londyn, Toronto, Stuttgart, Monachium, Hong Kong czy Dubaj.