Pininfarina H600 Concept - Chińska kooperacja
Pininfarina H600, a właściwie Hybrid Kinetic Group H600 by Pininfarina to koncepcyjny sedan powstały w kooperacji włoskiego studia projektowego z hongkońskim producentem. Istnieje cień szansy, że trafi do produkcji seryjnej.
To nie pierwszy raz, kiedy znaczek chińskiej grupy Hybrid Kinetic ląduje na karoserii włoskiego auta koncepcyjnego. Pamiętacie przypominający połączenie klina z kroplą wody Giugiaro Quaranta? Pokazany w 2008 roku w Genewie samochód stworzony przez Włochów w celu uczczenia 40. urodzin turyńskiego biura projektowego wystąpił dwa lata później... pod marką Hybrid Kinetic Motors.
Tym razem Yeung Yung, prezes Hybrid Kinetic Group uśmiechnął się do innego włoskiego biura projektowego. Zarządzana przez indyjską Mahindrę Pininfarina stworzyła dla Chińczyków auto koncepcyjne H600 przedstawiające luksusowego sedana. Współpraca europejskich firm z chińskimi producentami to nic nadzwyczajnego w naszych czasach, toteż trudno mówić o zaskoczeniu. Lepiej przyjrzeć się koncepcyjnemu sedanowi H600, a jest na co popatrzeć.
Założenia były proste - firma Hybrid Kinetic Group wymarzyła sobie przyjazne środowisku, a zarazem luksusowe, wygodne i wyważone auto. Pierwszy warunek nie był problemem, bo hongkońska grupa posiada rozbudowane zaplecze technologiczne - obecnie produkuje m.in. elektryczne autobusy, ale w portfolio marki można też znaleźć układ hybrydowy z mikroturbiną zapewniającą wydłużony zasięg. Jeśli pamiętacie Pininfarinę Cambiano zaprezentowaną w 2012 roku, to powinniście wiedzieć, o czym mowa. Technika więc już była. Potem wystarczyło poprosić Włochów o zaprojektowanie eleganckiego nadwozia i wnętrza. Tak właśnie powstał Hybrid Kinetic Group H600 by Pininfarina.
Trzeba przyznać, że Włosi doskonale wywiązali się z powierzonego im zadania. Ekologiczny chiński samochód prezentuje się bardzo zgrabnie, a jego sylwetka ma w sobie coś budzącego skojarzenia ze starymi, japońskimi sedanami. Patrząc na przód z podłużnymi reflektorami, które płynnie przechodzą w łączący je grill, trudno opędzić się od skojarzeń z Maserati. Gustowna stylistyka znakomicie narysowanego samochodu jest sporym zaskoczeniem po wypuszczanych przez Pininfarinę do sieci dość mało porywających teaserach. My najchętniej widzielibyśmy na H600 emblematy podupadającej włoskiej Lancii...
Wnętrze auta to prztyczek w nos kalifornijskiej Tesli. Jeśli myśleliście, że obszerny ekran stanowiący centralny element desek rozdzielczych amerykańskich produktów jest duży, to tylko spójrzcie, co dzieje się w kabinie H600. Znajdziecie tam aż trzy zbliżone wielkością wyświetlacze. Do wykończenia nowoczesnego kokpitu użyto wysokogatunkowej ciemnej skóry i takiego też drewna. Gdzieniegdzie pojawia się także aluminium. Taki zestaw materiałów wraz z gustownym oświetleniem wnętrza wytwarzają świadczą o tym, że projektanci dobrze zapoznali się z wytycznymi zlecenia - jest i luksusowo, i komfortowo. A przy tym bagażnik eleganckiego sedana pochłonie aż 500 litrów bagażu.
Układ napędowy auta koncepcyjnego ma generować "ponad 600 kW", co w przeliczeniu na KM daje ponad 816 KM czystej mocy przekazywanej na wszystkie cztery koła. Dzięki temu ważące 1870 kg auto przyspiesza do 100 km/h w 2,9 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Teraz najlepsze - zasięg. 250 km? 500 km? A może aż 650 km? Wciąż mało - Hybrid Kinetic H600 by Pininfarina przejedzie na jednym ładowaniu ponad 1000 km!
Jeśli tak ma wyglądać włosko-chińska współpraca, to my jesteśmy jak najbardziej za. Niestety, ani Pininfarina, ani Hybrid Kinetic Group nie wspominają o produkcji seryjnej modelu H600 Concept. Mamy jednak nadzieję, że ten projekt uzyska w niedalekiej przyszłości zielone światło i wyjedzie na ulice w nieznacznie zmienionej formie.