Premium rządzi w polskim świecie elektromobilności. Cztery pierścienie są na czele

Audi i samochody elektryczne to jak widać zgrany duet. Marka z Ingolstadt notuje coraz lepsze wyniki sprzedaży aut na prąd w Polsce.

Tego najprawdopodobniej nikt się nie spodziewał. Rok temu Audi było jednym z liderów sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce. W tym roku poprzeczkę podnieśli jeszcze wyżej. Producent z Ingolstadt już drugi miesiąc z rzędu utrzymuje pozycję lidera rejestracji nowych samochodów elektrycznych w Polsce. Pomagają w tym oczywiście oferowane wciąż dopłaty, aczkolwiek ważna jest także rozbudowana oferta elektryków z czterema pierścieniami na grillu.

Audi popularyzuje samochody elektryczne. Wzrost robi wrażenie

Spójrzmy na liczby. Przez 10 miesięcy tego roku, od stycznia do listopada, w naszym kraju zarejestrowano 2501 elektrycznych Audi. Ten wynik przekłada się na wzrost aż o 158 procent w porównaniu z analogicznym okresem w 2024 r. Żadna inna marka z metką premium nie zanotowała takiego wzrostu, a klienci, co ciekawe, sięgają często po te droższe samochody.

Sukces Audi opiera się de facto na dwóch modelach. Mowa tutaj o Audi Q4 e-tron i Audi Q6 e-tron. Kompaktowy crossover wciąż gra pierwsze skrzypce, co nie powinno nikogo dziwić. Jest tańszy i oferuje sensowny zasięg. Do listopada zarejestrowano 1181 takich samochodów.

Z kolei nowe Audi Q6 e-tron dość szybko zwiększyło swój udział w sprzedaży. Do listopada zanotowano ponad 700 rejestracji takich samochodów.

Audi Samochody elektryczne w Polsce

Dalsze pozycje zajmuje inne modele tej marki. Mowa tutaj o Audi A6 i S6 e-tron (542 egzemplarze), e-tron GT (43 auta), oraz o Q8 e-tron (10 samochodów). Tu warto dodać, że produkcja tego ostatniego skończyła się w lutym.

Cztery pierścienie mogą też cieszyć się z popularności hybryd plug-in

Marka z Ingolstadt dużo większy nacisk kładzie na elektryki, niemniej w dobie zmieniających się realiów rynkowych stawia także na hybrydy. Te będą w najbliższym czasie grały kluczową rolę - zwłaszcza w perspektywie odsuniętego zakazu sprzedaży nowych samochodów spalinowych.

Niemiecka firma inwestuje także w napęd MHEV Plus. Rozbudowana miękka hybryda pojawiła się do tej pory w silniku 2.0 TDI i 3.0 V6 (benzynowym). Teraz dostaniemy go także w nowej wersji diesla 3.0 V6. W przyszłym roku producent z Ingolstadt pokaże też najtańsze auto elektryczne w ofercie - bazujące na platformie MEB kompaktowe Audi A2 e-tron.