Polacy pokochali opony całoroczne. Wcale mnie to nie dziwi
Wczoraj podczas konferencji prasowej firma Continental zaprezentowała nowe opony całoroczne AllSeasonContact 2. To dla tej marki bardzo ważny produkt, gdyż tego typu ogumienie podbija serca klientów w Polsce. I wcale mnie to nie dziwi.
Przez lata przyzwyczailiśmy się do układu, w którym wiosną i jesienią zmienialiśmy ogumienie w samochodzie. Opony uniwersalne (kiedyś nosiły taką nazwę) były raczej ostatnią opcją dla wielu osób, gdyż nie oferowały ani dobrych właściwości, ani też nie zapewniały bezpieczeństwa. A ta kwestia stała się kluczowa. Technologie poszły jednak do przodu i sprawiły, że opony całoroczne stały się naprawdę atrakcyjną alternatywą.
Continental przy okazji premiery nowego modelu AllSeasonContact 2 pochwalił się garścią ciekawych danych, które wyraźnie pokazują, że Polacy polubili to rozwiązanie.
Opony całoroczne stają się złotym środkiem
Powiedzmy sobie szczerze - zmiany klimatyczne widać i czuć. Lato bywa piekielnie gorące, a zimy stają się nieprzewidywalne. Przez dłuższy czas mamy bardzo łagodną, wręcz jesienną pogodę, która w kilka chwil potrafi zamienić się w zamieć.
W takich warunkach wybór dobrych opon nie jest łatwy. Poza tym coraz więcej osób uważa, że klasyczne "zimówki" po prostu niszczą się przy cieplejszej pogodzie.
Opony całoroczne po cichu podbijają rynek. Jeszcze 6 lat temu ich udział w sprzedaży był znikomy - wynosił niecałe 5%. Wiele firm nawet nie skupiało się na takich konstrukcjach i oferowało je "mimochodem", jako uzupełnienie oferty. Do tego skupiano się tutaj na mniejszych rozmiarach, stawiając na auta miejskie.
Największe wzrosty w popularności ogumienia całorocznego przypadły na rok 2019 i 2020. Obecnie takie opony mają blisko 20% udziału w rynku i coraz częściej stają się wyborem producentów na pierwszy montaż. Zaskoczeni?
Mnie to nie dziwi. To rachunek korzyści
Powiedzmy sobie szczerze - taka opona, zwłaszcza nowoczesna, w zupełności wystarczy większości kierowców. I tak zapewni dużo lepsze właściwości niż jakiekolwiek zużyte ogumienie, a dodatkowo pozwala na ograniczenie kosztów. Jeden komplet, brak wymian - czy to nie brzmi optymalnie?
Ciekawie prezentuje się też rozkład "popularności" takich opon w Polsce. Wybierają je mieszkańcy dużych miast. Paradoksalnie ściana wschodnia kraju cały czas omija to rozwiązanie, aczkolwiek tutaj powodów można upatrywać bardziej w sytuacji ekonomicznej.
Poza tym nowe opony całoroczne są naprawdę skuteczne. Continental AllSeasonContact 2 to potwierdza
Producent pochwalił się nie tylko wynikami testów, ale też zmianami w konstrukcji opony. Ścieralność jest tutaj na bardzo niskim poziomie, co przekłada się na znacznie większy przebieg możliwy do pokonania na jednym komplecie. Do tego nowa generacja opon powstała z myślą o najróżniejszych samochodach - od miejskich, aż po duże SUV-y i elektryki.
Po raz pierwszy więc stworzono tak uniwersalne ogumienie, które ma sprawdzić się w autach z najróżniejszych półek. Patrząc na to, że klienci są raczej zadowoleni, to producenci opon, w tym Continental, mogą spać spokojnie.