Porsche 718 Cayman GT4 RS. To co najlepsze z 911 GT3 w "mniejszym" opakowaniu

Nazwa jest długa, ale budzi ogromne emocje. Porsche 718 Cayman GT4 RS to nic innego jak Porsche 911 GT3, którego podzespoły upakowano w mniejszym modelu.

Takie auto mogło wyjść tylko spod ręki marki z Zuffenhausen. Porsche 718 Cayman GT4 RS jest spełnieniem marzeń pasjonatów motoryzacji i purystów samochodowych, oczekujących surowego i niemalże wyścigowego auta w cywilnej obudowie. Jak wiadomo Porsche uwielbia obdarowywać swoich fanów i klientów idealnie dopasowanymi samochodami i tak też dzieje się w tym przypadku.

Porsche 718 Cayman GT4 RS to "cywilna" wyścigówka - bez dwóch zdań

Czy można to było zrobić lepiej? Nie sądzę. Porsche 718 Cayman GT4 już samo w sobie wysoko zawiesiło poprzeczkę i nikt nie spodziewał się, że Niemcy pójdą jeszcze o krok dalej. To błędne myślenie, gdyż dla nich ewidentnie nie ma czegoś takiego jak "granica możliwości".

Model GT4 trafił więc na stół operacyjny i został poddany solidnym modyfikacjom. Nie byle jakim, gdyż przyjęto tutaj prostą zasadę - wrzućmy co się da z 911 GT3, a resztę dopasujmy do charakteru Caymana. Szaleństwo? Owszem, ale jakie cudowne!

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Tym samym za plecami kierowcy i pasażera zagościła 4-litrowa jednostka wolnossąca oferująca 500 KM. Jest dokładnie taka sama, jak w 911 GT3, a niższa moc to efekt wyłącznie dłuższego układu wydechowego. Kręcący się do 9000 obrotów na minutę silnik wyje przy tym w niebogłosy, serwując cudowną ścieżkę dźwiękową.

Porsche 718 Cayman GT4 RS charakteryzuje kilka zmian. Przede wszystkim ten model dostaniemy wyłącznie ze skrzynią PDK. Manual zarezerwowany jest dla słabszej wersji i dla 911-ki.

718 Cayman GT4 RS zyskało też szereg innych zmian

Jeszcze bardziej obniżono środek ciężkości, a skrzynia PDK stała się jeszcze szybsza (czy to w ogóle możliwe?). Regulowane zawieszenie dostało dużo bardziej "torowe" ustawienia, czyli jest znacznie sztywniejsze, niż w wersji GT4. Pomagają w tym nowe stabilizatory, amortyzatory i sprężyny.

Oczywiście zmodyfikowano też wygląd auta. Każdy nowy detal podyktowany jest tutaj aerodynamiką. Lekka maska skrywa wloty powietrza w stylu NACA, nowy splitter i zmodyfikowane dyfuzory. W efekcie model ten generuje o 25% wyższą siłę docisku, co zasługuje na uznanie.

Względem modelu GT4 urwano 22 kilogramy (1415 kg). To jednak nie koniec diety, gdyż opcjonalny pakiet Weissach dorzuca między innymi dużo włókna węglowego, tytanowy układ wydechowy, bardzo lekkie kubełki, magnezowe felgi i opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R, idealne na tor.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Cena? Porsche 718 Cayman GT4 RS kosztuje 731 000 zł z VAT

Co brzmi jak promocja, patrząc na możliwości tego samochodu. Produkcja już ruszyła, a pierwsze egzemplarze dostarczane będą od grudnia tego roku.