Porsche 718 GT4 RS dostało pakiet Manthey Racing. Jest znacznie szybsze i ekstremalnie droższe
Porsche 718 GT4 RS to kawał rewelacyjnego sportowego samochodu. Są jednak tacy, którzy uważają, że można zrobić to lepiej. Tak jak Manthey Racing.
Porsche wykonało kawał dobrej roboty z modelami serii 718. Czy to Boxster, czy Cayman, niewiele osób już powie, że to zabawka dla tych, których nie stać na 911. Zwłaszcza jeśli mówimy o topowym Porsche 718 GT4 RS. To jest kawał potężnego samochodu sportowego, z czterolitrowym, wolnossącym silnikiem o mocy 500 KM. Ma przyspieszenie do 100 km/h wynoszące 3,4 sekundy, osiąga 315 km/h i z odpowiednim kierowcą objeżdża Pętlę Północną w nieco ponad 7 minut. Nie zostawia też wiele dla komfortu, stawiając na wyścigowe emocje.
A jednak są i tacy, dla których to za mało. Rozumiemy i szanujemy. Ale do tego trzeba być bardzo bogatym.
Porsche 718 GT4 RS od Manthey Racing naprawdę "robi robotę"
Manthey Racing od dłuższego czasu jest oficjalnym - nieoficjalnym tunerem Porsche. Oznacza to, że choć to zewnętrzna firma, pakiety tuningowe możecie kupić również u dealera.
Pakiet dla najmocniejszego Caymana obejmuje całkowitą przebudowę "aero", zmienione zawieszenie oraz nowe felgi. Te ostatnie, w stylu "Turbofan" są chyba najbardziej widocznym elementem pakietu. Jak widzicie, nie ma tu efekciarstwa. Tu są efekty.
Niemal podwojony docisk, regulowane skrzydło, zawieszenie usztywnione aż o 20% z przodu i dostrojone do jak najwydajniejszej pracy na torze. Żadnych dodatkowych zmian w wydechu, moc też okazuje się wystarczająca.
Klienci używający swoich RS-ów na torze na pewno to docenią. Porsche 718 GT4 RS od Manthey Racing zrobiło aż o sześć sekund lepszy czas na słynnej pętli Nurburgringu niż seryjny egzemplarz, ocierając się o granicę 7 minut (7:03.121).
Jest tylko jeden problem. Dość wysoka cena.
Pakiet w USA kosztuje blisko 54 000 USD i mówimy tylko i wyłącznie o częściach, a nie ich instalacji i konfiguracji. Możemy spodziewać się więc blisko 70 tysięcy za Porsche 718 GT4 RS wyposażone w ten pakiet, gotowe do drogi. To mniej więcej 30% ceny standardowego samochodu - ten w USA wyceniony jest na 163 tys. USD. W Polsce to 807 000 zł brutto. Z pakietem i opcjami spokojnie można "dobić" do 1,2 mln zł.
Sądzimy jednak, że chętnych na wyjątkowego i wyczynowego Caymana to nie odstraszy.