Porsche 911 Carrera S 2025 jest lepsze niż kiedykolwiek. Brakuje mu tylko jednej rzeczy

Jest mocniejsze niż kiedykolwiek, a do tego korzysta z rozwiązań z 911 Turbo. Przed Wami nowe Porsche 911 Carrera S, czyli złoty środek w ofercie tego modelu.

Ile da się wycisnąć z tego samochodu? Jak widać specjaliści z Zuffenhausen mają wiele do powiedzenia. Na rynek wjeżdża nowe Porsche 911 Carrera S 2025, czyli odświeżone wydanie tego popularnego wariantu. Ma poprawiony wygląd, lepiej jeździ, oferuje więcej mocy i nie ma tylko jednej rzeczy, którą tak bardzo kochaliśmy.

Porsche 911 Carrera S 2025, czyli cudowny kompormis

Co zrobili Niemcy, aby poprawić ten samochód? Przepis na sukces jest prosty. 3-litrowego sześciocylindrowego boksera podkręcono o 30 KM, wyciskając z niego aż 480 KM. To najmocniejsze wcielenie tego wariantu w historii. Uzyskanie takiej mocy było możliwe dzięki zastosowaniu rozwiązań z modelu 911 Turbo.

To wystarcza, aby setka pojawiała się na zegarach w 3,3 sekundy, a licznik stawał na wartości 308 km/h. Chyba nie potrzeba niczego więcej w takim samochodzie, nieprawdaż? Moc na tylne koła przenosi 8-biegowa skrzynia PDK. Tym razem manualnej przekładni już nie dostaniecie - zniknęła z oferty i raczej do niej nie wróci.

Dodatkowo mamy tutaj kilka bonusów, których nie znajdziemy w słabszej Carrerze. Jest to na przykład układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), który poprawia właściwości jezdne tego samochodu. Mamy tutaj także standardowo tarcze hamulcowe o średnicy 408 mm z przodu i 380 mm z tyłu.

Dorzucając garść złota dostaniecie hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) oraz sportowe zawieszenie PASM ze zmniejszonym o 10 mm prześwitem. Obecność zawieszenia PASM oznacza też debiut skrętnej tylnej osi w tym samochodzie, co przekłada się na jeszcze większą zwinność.

Porsche 911 Carrera S 2025

Stylistyka nie jest niespodzianką. To rozwinięcie projektu odświeżonego modelu, które wyróżnia się delikatnie przeprojektowanym pasem przednim i nowymi światłami z tyłu. Oczywiście klienci wciąż mają ogromne pole do popisu w kwestii indywidualizacji wyglądu. Jest tu na przykład paleta lakierów PTS i PTS Plus, a kabinę można obszyć na wiele sposobów. Granicą jest inwencja twórcza i... budżet.

A czego tutaj brakuje? Cóż, Porsche 911 Carrera S 2025, podobnie jak wszystkie wersje po liftingu, nie posiada już analogowego obrotomierza i klasycznego "kluczyka" do uruchamiania samochodu. Niby są to małe rzeczy, a jednak bardzo ich brakuje...