Porsche 911 GTS - Im nas więcej, tym weselej

Porsche 911 GTS to kolejny, tradycyjny już element rozrastającej się gwałtownie rodziny 911-ek. Mamy tutaj więcej mocy i kilka nowych akcentów we wnętrzu.

Niedługo nie będzie tygodnia bez nowej premiery z Zuffenhausen. Z jednej strony, gama modeli niedługo będzie gruba jak książka telefoniczna (było kiedyś coś takiego), a różnice w cenach będą usprawiedliwiane najmniejszymi zmianami. Ale Porsche 911 GTS ma już swoją wypracowaną renomę i miejsce w historii 911-ki. Nie ma co więc narzekać na "odcinanie kuponów" przez Porsche. Zwłaszcza, że zmiany są nieduże, ale znaczące.

Porsche 911 GTS to wciąż Twin Turbo

Niestety, nie ma co się łudzić, że w tej odmianie wróci silnik wolnossący. Ale sześciocylindrowy, trzylitrowy bokser z dwiema turbinami "daje radę". Porsche zapewniło kierowcy 480 KM i 570 Nm, czyli o 30 KM i 20 Nm więcej nż w 911 Carrera S. Samochód będzie można zamówić w wersji z napędem na cztery koła oraz jako tylnonapędowy. Jeśli zdecydujemy się na odmianę Targa - zostaje nam tylko 4x4. Według danych technicznych, Porsche 911 Carrera 4 GTS rozpędza się do setki w całkiem szybkie 3,3 sekundy, dzięki ośmiobiegowej skrzyni automatycznej PDK.

Dla miłośników puryzmu, dostępna będzie wersja z siedmiobiegową skrzynią manualną.

W Porsche 911 GTS pojawi się też opcjonalny pakiet "Lightweight Design", który pozwoli urwać parę kilogramów z masy auta. Obejmuje on kubełkowe fotele z włókna węglowego, lekkie szyby boczne, brak tylnych siedzeń oraz lekki akumulator. Pakiet pozwoli zaoszczędzić 25 kg. Niedużo? Tak, ale GTS poniekąd "w zamian" w standardzie otrzymuje skrętną tylną oś.

GTS dostał też przeprojektowane zawieszenie aktywne Porsche Active Management System. Samochód jest przy okazji niższy o 10 mm od zwykłej "911-ki".

Z wyglądu Porsche 911 GTS poznacie po kilku ciemniejszych akcentach w środku i na zewnątrz, a w środku znajdzie się tapicerka wykonana z czarnej mikrofibry Race-Tex.

Cenę powinniśmy poznać niedługo, bo samochód zaraz pojawi się w sprzedaży, we wszystkich trzech wersjach nadwoziowych. Póki co znamy ceny amerykańskie, gdzie dopłata do wersji S wynosi 21 000 USD. Carrera S kosztuje od 117 100 USD, a za GTS trzeba zapłacić minimum 138 050 dolarów. Wersja Targa 4 jest droższa o 20 tysięcy dolarów.