To już pewne. Hybrydowe Porsche 911 jest tuż za rogiem i będzie zaskakujące!
Czas wstrzymać oddech. Nadchodzi Porsche 911 Hybrid. Pierwsze zelektryfikowane wydanie tego modelu zadebiutuje latem. Co o nim wiemy?
Piekło zamarzło? Nic z tych rzeczy! To, że w Zuffenhausen postawiono na taką technologię oznacza tylko jedno - jest już wystarczająco dopracowana. Do tego Niemcy idą pod prąd i stawiają na coś naprawdę pomysłowego. Porsche 911 Hybrid będzie zelektryfikowane, ale nie spodziewajcie się tutaj wielkiego akumulatora i gniazda do ładowania.
Wręcz przeciwnie. Wszystko wskazuje na to, że ten samochód ma bazować na nietypowych rozwiązaniach, które przyniosą wiele korzyści. Oto czego możemy się spodziewać.
Porsche 911 Hybrid może być wielkim zaskoczeniem. Gniazdko nie będzie Wam potrzebne
Niemiecka marka opublikowała doroczny raport, w którym zawarła wszystkie informacje o wynikach finansowych i o działaniach proekologicznych. Inwestorzy i analitycy z pewnością zwrócili uwagę na szereg danych zawartych w tej liczącej 239 stron "książce". Świat motoryzacji spojrzał jednak na inną informację - 911 Hybrid jest oficjalnie potwierdzone i zadebiutuje latem.
Porsche odnosi się do tego samochodu jako do "ultra-sporty hybrid". Znając działania konkurentów można by się spodziewać w takim samochodzie małego akumulatora ładowanego z gniazdka, niczym w Lamborghini Revuelto.
Nic bardziej mylnego. W Zuffenhausen postawiono na nowe rozwiązanie, które w dużej mierze opiera się na konstrukcji typu mild hybrid. Mimo to zyskamy tutaj nieco większy akumulator, osobny silnik elektryczny dla przedniej osi i bardzo wydajny system odzyskiwania energii. Tutaj Porsche ponownie może sobie dziękować za starty w Formule E, gdzie pozyskało ogrom wiedzy.
Co więcej, 911 Hybrid trafi na rynek w kilku wariantach mocy. Mówi się, że bazą będą tutaj dwa silniki - 3.0 B6 Turbo i 3.6 B6 w wolnossącym wydaniu. Z kolei Porsche 911 Turbo zyska nową jednostkę 3.6 Twin-Turbo, która ma mieć dość ciekawą charakterystykę pracy.
To jednak nie koniec rewelacji. Hybrydowy system pojawi się też w Porsche 911 GT2 RS. Topowy wariant ma oferować około 800 KM i rewelacyjne właściwości jezdne. Duża w tym zasługa doświadczenia z modelu 911 GT3 RS. Możecie więc liczyć na system DRS, potężne skrzydło z tyłu i szereg dodatków, których celem jest zapewnienie najlepszej aerodynamiki.