Porsche 911 sprzedaje się jak świeże bułeczki. Alpine A110 też
Porsche 911 króluje w statystykach sprzedaży samochodów sportowych. Na drugim miejscu znalazło się za to nietypowe auto - Alpine A110. Ten segment jest pełen niespodzianek.
Śledzenie profilu Car Induatry Analysis na Instagramie nie tylko uczy, ale czasami wręcz zaskakuje. Na przykład dzisiaj Filip Munoz opublikował statystyki sprzedaży samochodów sportowych w grudniu. Wyniki są naprawdę zaskakujące - króluje tutaj Porsche 911. Tuż za nim znalazło się jednak dość nietypowe auto.
Porsche 911 stoi na najwyższym miejscu podium. A tuż za nim jest Alpine A110
Dość niespodziewanie sprzedaż Alpine A110 poszybowała w górę. W grudniu do klientów trafiło aż 413 takich samochodów, co oznacza aż 68-procentowy wzrost sprzedaży. Wynik ten przebił między innymi Porsche 718 we wszystkich wariantach - takich aut dostarczono 363, co oznacza ponad 20-procentowy spadek.
Porsche 911 ciężko jest jednak przebić. W grudniu dostarczono 1283 takie samochody, a podobny wynik utrzymuje się w Europie każdego miesiąca. Jak widać legenda tego modelu jest silna, a mnogość dostępnych wariantów zachęca do zakupu.
Kto znalazł się za podium?
Na przykład Ford Mustang - zajął on czwartą pozycję z 356 dostarczonymi samochodami. Jest to duży spadek, bo aż o 40% względem poprzedniego miesiąca.
Tuż za nim znalazło się Audi TT. Wbrew pozorom ten samochód wciąż jest w ofercie i nie brakuje chętnych na zakup sportowego Audi. Tutaj zanotowano nawet wzrost - 324 auta dostarczone w grudniu oznaczają 9-procentowy wzrost zainteresowania tym modelem.
Co jeszcze znajdziemy w statystykach sprzedaży?
Chociażby Mazdę MX-5. Ta niestety zaczyna tracić przez wysokie ceny. Nowe normy emisji CO2 sprawiły, że auto bardzo podrożało i przestało być tak atrakcyjną finansowo propozycją. W grudniu dostarczono 264 takie samochody.
Cztery ostatnie pozycje w czołowej dziesiątce zajmuje BMW Z4, Jaguar F-Type, BMW Serii 8 i Mercedes-AMG GT. Sportowe BMW nie sprzedaje się zbyt dobrze - zaledwie 177 sprzedanych aut to przeciętny wynik. Jaguar wypada minimalnie gorzej - dostarczył 167 takich samochodów. BMW Serii 8 ledwo przekroczyło liczbę 100 aut, a Mercedes przekazał klientom 93 pojazdy.
Auta sportowe umierają?
Nic z tych rzeczy - klientów wciąż nie brakuje. Problemem są producenci, którzy konsekwentnie wycinają tego typu samochody z gamy. Poza tym wiele z nich straciło swoją atrakcyjność. Nowe BMW Z4 jest krytykowane za swój wygląd, podobnie jak Jaguar F-Type po liftingu.