Porsche 718 Boxster i Cayman dostają wersję GTS 4.0. Wraca 6 cylindrów!
Porsche, robicie to dobrze - Boxster i Cayman dostają wersję GTS 4.0, która ma sześć cylindrów i blisko 400 KM. Poprzednia jednostka wypada z oferty.
To jest zwrot akcji, na który czekaliśmy. Porsche zaprezentowało modele 718 Boxster i Cayman w wersji GTS 4.0. Pod tą nazwą kryje się dokładnie to, o czym myślicie. Producent ze Stuttgartu uznał, że 2.5-litrowa czterocylindrowa jednostka nie jest tym, czego oczekują klienci marki.
I przyszła zmiana na lepsze
Skoro w gamie producenta jest odpowiedni silnik, to czemu z niego nie skorzystać? Porsche sięgnęło po jednostkę, która stosowana jest w nowym Caymanie GT4. Mowa oczywiście o 4-litrowym sześciocylindrowym bokserze. W wersji GTS 4.0 został on delikatnie "zdławiony" i generuje 400 KM oraz 420 Nm momentu obrotowego. Dla porównania schodzący z rynku GTS z silnikiem 2.5 oferował 365 KM, tak więc różnica na korzyść nowej jednostki jest duża.
Silnik ten sparowano na start z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Tak - Ci, którzy kochają machać ręką będą bardzo szczęśliwi. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje tutaj 4,5 sekundy, a licznik zatrzymuje się na wartości 293 km/h.
Porsche 718 Boxster i Cayman GTS 4.0 - co się zmieniło w mechanice?
Przede wszystkim Porsche podkreśla, że modele te stworzono dla prawdziwych entuzjastów. Tym samym takie elementy jak sportowy wydech i zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management, zawieszenie niższe o 20 mm) w standardzie nie powinny dziwić. Zawsze obecny jest także pakiet Sport Chrono, a każdy egzemplarz dostaje Porsche Torque Vectoring z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału, czyli system wektorujący moment obrotowy oraz szperę.
Ten ostatni system znacząco wpływa na przyjemność z jazdy i precyzję prowadzenia. Aby jednak się nie zagalopować na torze i w zakrętach, Porsche dorzuciło też większe hamulce. Tarcze z przodu mają średnicę 350 mm, zaś z tyłu 330 mm. W opcji niezmiennie obecne są ceramiczne tarcze hamulcowe. Wszystko to kryje się za kołami w rozmiarze 235/35 ZR 20 z przodu i 265/35 ZR 20 z tyłu.
Wersja GTS wyróżnia się ciemnymi kontrastującymi detalami, które wyróżniają ją na tle innych odmian. W środku znajdziemy z kolei tapicerkę z Alcantary, która kontrastuje z dodatkami w odcieniu Carmine Red lub Chalk. Obejmują one przeszycia tapicerki, kolor pasów czy odcień tarczy obrotomierza i stopera.
Porsche 718 Boxster i Cayman GTS 4.0 - cena w Polsce
Samochody zostały już wycenione w naszym kraju. Porsche 718 Cayman GTS 4.0 startuje z poziomu 407 000 zł, zaś Porsche 718 Boxster GTS 4.0 od 410 000 zł.