Porsche Exclusive Manufaktur obsypało nową Panamerę złotem. Sonderwunsch to słowo-klucz
Możesz mieć wszystko - wystarczy odrobina kreatywności i odpowiednio gruby portfel. Porsche Exclusive Manufaktur chwali się programem Sonderwunsch, który pozwala obsypać nową Panamerę złotem. I nie jest to zmyślona rzecz.
Nowa Panamera zadebiutowała w Szanghaju. Podczas premiery niemiecka marka pochwaliła się nie tylko gruntownie odświeżonym wcieleniem tego auta, ale też możliwością indywidualizacji jego wyglądu. Do tej pory Porsche Exclusive Manufaktur skupiało się na lakierach Paint To Sample i na unikanych obszyciach wnętrza.
Teraz poprzeczka idzie w górę. Program Sonderwunsch sprawia, że limity znikają, a auto można niemal dowolnie modyfikować. Pierwszy egzemplarz, który stanowi prezentację możliwości marki, robi ogromne wrażenie.
Porsche Exclusive Manufaktur wykorzystało tutaj lakier z drobinkami złota
Nie od dzisiaj wiadomo, że lakiernicy w Zuffenhausen znają się na swojej pracy. Zresztą to właśnie ta marka oferuje unikalny lakier Chromaflair, który kosztuje mniej więcej tyle, ile dobre mieszkanie w Warszawie.
Program Sonderwunsch idzie dokładnie tym samym śladem. Panamera, która ujrzała światło dzienne w Szanghaju, wykończona jest połowicznie czarnym lakierem. Górną część samochodu pokryto odcieniem Leblon Violet Metallic, który przełamano "coachlinem" w kolorze Avium Metallic.
Ten sam kolor znalazł się na felgach i na obramowaniu szyb. To całkowicie nowy odcień, który Porsche opracowało specjalnie z myślą o tym egzemplarzu.
Co ciekawe ten samochód wciąż nie ma wnętrza
Póki co Porsche opracowało jedynie kolorystykę nadwozia. Ich unikalny "demo car" dostanie też wyjątkowe wnętrze. Tutaj jednak styliści wciąż łączą kolory, materiały i faktury, aby stworzyć coś naprawdę wyjątkowego.
Porsche pokaże więc dalsze możliwości programu Sonderwunsch w przyszłym roku. Zbiegnie się to z premierą tego samochodu na rynku, gdyż do salonów trafi on w marcu 2024.
Nowe wcielenie Panamery zyskało szereg modyfikacji - wizualnych i mechanicznych. Debiutuje tutaj nowe zawieszenie, wyjątkowy napęd plug-in hybrid, a także szereg innych ciekawych rozwiązań. Porsche nazywa ten model opracowaną od zera generacją, aczkolwiek w praktyce mamy do czynienia z kompleksowym liftingiem, który wyraźnie odświeżył ten samochód.
Warto dodać, że Porsche najprawdopodobniej pracuje nad flagową wersją Turbo GT dla tego modelu. Mowa tutaj o najmocniejszej hybrydzie plug-in, która odda w ręce kierowcy blisko 800 KM.