Litery GTS trafiają do modelu Porsche Taycan - w tym do nowej wersji Sport Turismo
Porsche Taycan GTS dołącza do gamy. Co więcej, ta wersja kradnie też model Sport Turismo, dotychczas występujący tylko w wydaniu "cross".
Za gamą Porsche ciężko jest nadążyć. Masa premier i liftingów sprawia, że czasami i my tracimy orientację i nie wiemy, czy dane auto jest nowością, czy też kolejną wersją. Tym razem do oferty dołącza Porsche Taycan GTS, czyli samochód "w pół drogi". W gamie plasuje się pomiędzy wersją 4S a Turbo.
Taycan Turbo oferuje 679 KM, zaś wersja GTS ma ich 598. Wspomniany zaś model 4S już "tylko" 468 KM. Taka moc sprawia, że nowe Porsche rozpędza się do setki w 3,6 sekundy i osiąga ponad 200 km/h.
Bateria ma tutaj 93,4 kWh pojemności (wersja Performance), co powinno pozwolić na przejechanie ponad 500 kilometrów na jednym ładowaniu - to pierwszy taki wynik w gamie tego samochodu. Auto wykorzystuje architekturę 800V, która pozwala na szybkie ładowanie - od 5 do 80 procent w zaledwie 22,5 minuty, co do sekundy.
Porsche Taycan GTS ma być idealnym miksem luksusu i sportu
Niemcy wyciągnęli większość podzespołów z modelu Turbo, aczkolwiek na potrzeby wersji GTS zostały one inaczej zestrojone. Ma to pozwolić na uzyskanie kompromisu pomiędzy sztywności i sportowym charakterem, a uniwersalnością, cenioną w codziennym użytku.
Co ciekawe układ hamulcowy z tarczami o średnicy 390 mm jest tutaj opracowany od podstaw. Model 4S oferuje tarcze o średnicy 360 mm. Za to z tego modelu pożyczono 6-tłoczkowe zaciski z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu. Na liście opcji dostępna jest też "ceramika", która wyraźnie zwiększa skuteczność hamowania, ale jest też znacznie droższa w obsłudze.
Porsche Taycan GTS ma kilka unikalnych detali
Zmieniono tutaj delikatnie wygląd przedniego i tylnego zderzaka, a nowością w ofercie jest lakier Carmine Red. W kabinie znajdziemy czerwone pasy, przeszycia GTS na zagłówkach i tapicerkę Race-Tex w standardzie.
Ciekawostką jest natomiast debiut wersji GTS Sport Turismo. Jest to Taycan Cross Turismo, którego pozbawiono offroadowych dodatków. Został on stosowanie obniżony pod kątem wysokości zawieszenia. Nie zmieniono natomiast walorów transportowych. Bagażnik wciąż ma 445 litrów pojemności i pozwala na powiększenie się do 1212 litrów. Z przodu mamy 82-litrowy frunk.
Ceny Porsche Taycan GTS oraz Porsche Taycan GTS Sport Turismo rozpoczynają się od, odpowiednio, 574 tys. zł oraz 578 tys. zł z VAT. Oba warianty trafią do dealerów wiosną 2022 r. W przyszłości w gamie Porsche Taycan Sport Turismo pojawią się kolejne wersje napędowe.