Porsche Taycan najszybszym czterodrzwiowym elektrycznym autem na Nurburgringu

Porsche lubi bić rekordy. Tym razem Taycan zyskał tytuł najszybszego auta elektrycznego na Ringu.

Aby pokonać nieco krótszą, bo 20 600 metrową pętlę, Taycan potrzebował 7 minut i 42 sekundy. To zaledwie o 4 mniej od modelu Panamera Turbo, którym wykręcono czas 7:38 min w 2016 roku. Za kierownicą Taycana usiadł Lars Kern, kierowca testowy Porsche. Na Nurburgring wysłano 600-konny wariant tego auta, który stoi na 21-calowych kołach. Napęd przenoszony jest indywidualnie na każde koło, przy czym obie osie są skrętne. Porsche Taycan wyposażone jest też w ciekawy system Porsche 4D Chassis-Control, który synchronizuje i dopasowuje działanie wszystkich systemów odpowiedzialnych za napęd i prowadzenie. Oznacza to, zarządza on pneumatycznym zawieszeniem, elektromechanicznymi stabilizatorami, silnikiem oraz wspomaganiem kierownicy.

https://www.youtube.com/watch?v=8m31EgQkswg

Kilka dni temu z kolei poznaliśmy wnętrze Taycana, łączące cechy znanych nam kokpitów Porsche z nowoczesną "dotykową" stylistyką. Mnogość ekranów oraz ich rozłożenie nieco zaskakuje - na przykład pasażer otrzymuje swój własny monitor. Wszystko to ma jednak sprawdzić, że Taycan pozwoli się poczuć jak w aucie przyszłości.