Porsche Taycan Sport Turismo już oficjalnie. Są też polskie ceny
Porsche Taycan Sport Turismo debiutuje właśnie w pełnej gamie silnikowej. Oprócz pełnej oferty, przy okazji poznaliśmy polskie ceny modelu.
Do tej pory chętni na Taycana mogli wziąć sedana, albo "uterenowione" kombi Cross Turismo. Teraz w ofercie pojawia się też jego bardziej "drogowa" wersja - Taycan Sport Turismo. Porsche w listopadzie zaprezentowało odmianę GTS, a teraz dołącza do niego reszta oferty, w tym topowe Turbo S. Od razu polski dystrybutor pochwalił się cenami na naszym rynku.
Taycan Sport Turismo od 403 tys. zł
Zupełnie bazowe Porsche Taycan Sport Turismo ma 326 KM i akumulator o pojemności 79,2 kWh. Takie "kombi", z tylnym napędem możemy mieć od 403 tys. zł. Wersja z powiększonym akumulatorem i większą mocą (Performance Plus, 93,4 kWh, 380 KM) jest droższa o 24 824 zł. Zasięg w tej odmianie, z większą baterią, wyliczono na 498 km.
Następna w kolejce jest odmiana 4S. Mamy tutaj napęd na obie osie i znacznie większą moc. Standardowa wynosi 435 KM, a w Performance Plus 490 KM. Ceny startują od 467 tys. zł, a pakiet wymaga dopłaty 23 948 zł.
Zaprezentowany w listopadzie GTS poza zmianami wizualnymi oferuje 517 KM i startuje od 578 tys. zł. Ta odmiana ma już w standardzie większy akumulator i napęd na obie osie.
Pojawiły się też ofercie dwie topowe odmiany: Turbo i Turbo S. Obie mają po 625 KM, ale w Turbo S mamy dostępny Overboost, który pozwala na chwilowe podniesienie mocy do 761 KM. Dzięki temu Porsche Taycan Sport Turismo potrzebuje na sprint do setki zaledwie 2,8 sekundy i rozpędza się do 260 km/h.
Klienci chętni na topowe odmiany muszą jednak przygotować grube pliki banknotów. Konfiguracja Turbo S zaczyna się od 808 tysięcy złotych, a słabsze Turbo wyceniono na 666 tys. zł.
Samochody będą dostępne już od lutego, przy czym na początek klienci dostaną GTS-a, a pozostałe odmiany trafią na rynek w połowie marca.
Porsche Taycan Sport Turismo nie jest dużo bardziej praktyczne niż sedan, ale zapewnia nieco więcej miejsca dla pasażerów. Z przodu uzyskano dodatkowe 9 mm nad głową, a z tyłu aż 45 mm. Bagażnik także urósł - ma 446 litrów, które możemy powiększyć do 1 212 litrów po złożeniu siedzeń. Oprócz tego jest też przedni kufer o pojemności 84 litrów.