Porsche Taycan Turbo GT 2025 zagina rzeczywistość. 7:07 to jego magiczna liczba
Porsche Taycan Turbo GT 2025 to pokaz możliwości niemieckiej marki. W Zuffenhausen połączono w jednym nadwoziu wyścigowe doświadczenie i elektryfikację. Efekt robi wrażenie!
- Nowe Porsche Taycan Turbo GT to pierwszy przykład "tuningu" elektryka
- Dostajemy tutaj 1108 KM i 1340 Nm
- Nowy tryb Attack daje dodatkowo 120 kW (163 KM) na kilka sekund
- Cena startuje od 1 110 000 złotych
Jeśli myśleliście, że marka z Zuffenhausen powiedziała już ostatnie słowo w kwestii swojego sportowego elektryka, to jesteście w błędzie. Porsche Taycan Turbo GT jest wisienką na torcie w ofercie tego modelu i sumą doświadczeń pozyskanych na przestrzeni ostatnich lat. Wszystko podniesiono tutaj do potęgi - mamy ponad 1100 KM, abstrakcyjne osiągi i świetne właściwości jezdne. Jak udało się to uzyskać? Zobaczcie sami.
Porsche Taycan Turbo GT 2025 osiąga setkę w 2,2 sekundy
A licznik zatrzymuje się na wartości 305 km/h. Brzmi to imponująco, nieprawdaż? Takie wyniki osiągniemy w wersji z pakietem Weissach, który dodatkowo obniża masę samochodu, a za sprawą tylnego skrzydła daje też lepszy docisk. Wersja Turbo GT zrzuciła 75 kilogramów względem standardowego Taycana, co jest naprawdę dobrym wynikiem.
A jak udało się tutaj wycisnąć dodatkowe konie mechaniczne? Odpowiedź jest bardzo prosta - napięcie w tylnym silniku zwiększono z 600 na 900 amperów. Po pierwsze - dostaniecie tutaj tryb "Push-to-pass", który bazuje na rozwiązaniu stosowanym niegdyś w bolidzie Porsche 99X, używanym w Formule E. Po drugie - podrasowany "launch control" zapewni niesamowicie szybki start.
Silniki wyposażone w mocniejszy falownik impulsowy generują moc do 580 kW. Funkcja Launch Control zwiększa moc w trybie overboost do 760 kW – lub na 2 sekundy do 815 kW, zgodnie z metodą pomiaru mocy szczytowej.
Sprint od zera do 200 km/h zajmuje 6,6 sekundy w standardowym wydaniu i 6,4 sekundy w wersji z pakietem Weissach. Co ciekawe zasięg, według estymacji producenta, sięga 555 kilometrów. To imponujący wynik jak na tak mocnego elektryka.
Taycan Turbo GT standardowo dostaje zawieszenie Porsche Active Ride i Porsche Ceramic Composite Brake
Do tego odchudzono tutaj szereg elementów - od zacisków hamulcowych (są lżejsze o 2 kg, co pozwala zmniejszyć masę nieresorowaną).
Sterowane hydraulicznie zawieszenie Porsche Active Ride zapewnia z kolei idealną kompensację przechyłów, co przekłada się na świetne prowadzenie. Udowodniły to czasy osiągnięte na dwóch wymagających torach wyścigowych. Porsche Taycan Turbo GT pokonało Nurburgring w 7:07.577, zaś tor Laguna Seca w 1:27.87 minuty.
Wyróżnikiem tej wersji będą dwa nowe lakiery
Mowa tutaj o odcieniach Pale Blue Metallic i Purple Sky Metallic, zarezerwowanych dla tego samochodu. Poza tym znajdziemy w środku wyczynowe kubełkowe fotele Porsche, a także nową kolorystykę tapicerki.
Sprzedaż Taycana Turbo GT ruszy w Polsce lada chwila. Ceny startują od 1 110 000 złotych.