Poznań Motor Show 2019 pod znakiem premier i zmian [GALERIA ZDJĘĆ]

Ruszył Poznań Motor Show, czyli największe i najbardziej prestiżowe targi motoryzacyjne w Polsce.

Stolica Wielkopolski znowu zamieniła się w miejsce, w które przybywają fani motoryzacji. W halach Międzynarodowych Targów Poznańskich znowu zagościły setki samochodów - zarówno tych znanych jak i dopiero co zaprezentowanych w Genewie. Nie zabrakło także pojazdów studyjnych, rozbudzających naszą wyobraźnię na temat pojazdów przyszłości.

Gwiazd było w tym roku wiele, ale tylko jedna marka ma je w logo. Mercedes zaprezentował takie auta jak GLE 53 AMG, CLA Shooting Brake, GLC po liftingu czy EQ C. Pojawiła się też gama aut z rodziny AMG oraz elektryczne nowości, w tym ciekawy e-Vito. Mitsubishi pochwaliło się z kolei odnowionym ASX-em i kolejnym wcieleniem modelu L200. Stanowisko koncernu FCA zahipnotyzowało pasjonatów włoskiej motoryzacji studyjną Alfą Romeo Tonale oraz zeszłorocznym bolidem F1 - te auta były bardzo chętnie fotografowane. KIA z kolei postawiła na elektromobilność oraz dwa czołowe auta - Proceeda i Stingera, którym towarzyszyły równie piękne kobiety. Koncern Jaguar Land Rover wystawił nowego Evoque'a, I-Pace'a oraz genialnego Jaguara F-Pace SVR.

Jedną z hal zawsze okupuje koncern Volkswagena. Tutaj także było wiele nowości - od Skody Kamiq i Scala, przez limitowaną wersję Cupry Ateki, Passata po liftingu i studyjne auta - I.D Crozz oraz I.D Buzz Cargo. Audi również wystawiło garść pojazdów studyjnych, w tym genialne PB18, które ma trafić do seryjnej produkcji. Nic jednak nie pobiło Porsche, które przyciągnęło tłumy dzięki modelowi 935 Moby Dick, zarówno w klasycznym jak i nowoczesnym wydaniu.

Dużo uwagi przykuła Mazda 3 w nadwoziu sedan. Była to premiera tego modelu na rynku polskim - do salonów trafi on w czerwcu. Unikalna linia i wyjątkowo zgrabny tył sprawiają, że samochód ten jest bardzo proporcjonalny, a dzięki niemałym wymiarom może przyciągnąć klientów Mazdy 6, nie potrzebujących jednak aż tak dużego pojazdu. Dużo nowości zagościło także na stanowisku BMW, gdzie pojawiła się Seria 7 po liftingu i Seria 8 Convertible. Poza tym nie zabrakło X3 i X4 w wydaniu M, a także elektrycznych aut tej marki. Ciekawostką stało się stanowisko dystrybutora marki RAM - auta tej marki będą oficjalnie oferowane w Polsce.

Tegoroczna edycja targów poznańskich pokazuje także, że coraz większa liczba producentów rezygnuje z takiego formatu. Zabrakło tutaj między innymi całego koncernu PSA, Renault, Volvo czy Forda. Widać, że trend ten się rozwija, co może postawić pod znakiem zapytania przyszłość takich imprez.

GALERIA ZDJĘĆ