Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio po liftingu. Najlepsze są nowe... lakiery

Nareszcie! Włosi przypomnieli sobie, że ich auta muszą mieć odważne kolory. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio po liftingu otrzymała nowe lakiery i garść innych poprawek.

W pięknych minionych czasach samochody nie tylko oferowane były w ciekawych kolorach, ale także posiadały atrakcyjne kolorystycznie wnętrza. A teraz? Szarość i ciemne barwy to absolutny standard u każdego producenta. Na szczęście Włosi przypomnieli sobie o tym, co kiedyś robili. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio dostały garść poprawek, w tym nową paletę lakierów bogatszą o dwa efektowne odcienie.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio - poprawić tylko to, co trzeba

Włosi nie tknęli tego co najlepsze. Doładowana jednostka 2.9 V6 wciąż generuje 510 KM oraz 600 Nm i oferowana jest 8-biegowym automatem. Limuzyna jest też niezmiennie napędzana wyłącznie na tylną oś. W Stelvio napęd wędruje na cztery łapy dzięki systemowi Q4. Szkoda, że Włosi nie dorzucili tego jako opcji do Giulii - to z pewnością przyciągnęło by do marki kilku nowych klientów.

Wybierając modele Quadrifoglio dostajemy standardowo system Alfa Active Torque Vectoring, aktywne amortyzatory oraz system DNA z trybem RACE, który odłącza ESP i maksymalnie wykorzystuje potencjał samochodu. Wszystkim tym zarządza układ Alfa Chassis Domain Control, który zbiera dane ze wszystkich systemów i odpowiednio dopasowuje poszczególne ustawienia.

Quadrifoglio

Co więc się zmieniło?

Przede wszystkim można będzie zamówić układ wydechowy od Akrapoviča, który ma podkreślić brzmienie doładowanej V6-ki. Włosi wreszcie też dodali do gamy ciekawe kolory, które podkreślają urodę tych samochodów. Odcienie Montreal Green (inspirowany lakierem z tego kultowego modelu Alfy Romeo) i charakterystyczny złoty kolor idealnie komponują się z tymi autami i nawiązują do historii firmy.

Oczywiście wprowadzono też szereg zmian wizualnych. Korespondują one z liftingiem "standardowych" odmian. Oznacza to obecność lekko przestylizowanych świateł z przodu i z tyłu oraz przemodelowanych zderzaków. W katalogu opcji pojawiło się nowe wypełnienie grilla, które przygotowała firma MOPAR.

Wnętrze nabrało nowego charakteru dzięki ciekawszemu wykończeniu oraz nowym multimediom. Zawierają one funkcje przydatne na torze, takie jak pomiar okrążeń czy podgląd telemetrii auta.

Standardowo Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio oferowane są ze sportowymi fotelami, które za dopłatą można zamienić na efektowne kubełki Sparco.

Sprzedaż tych modeli ruszy latem bieżącego roku.