Range Rover Evoque przeszedł lifting. Debiutują nowe silniki i nowoczesne multimedia
Range Rover Evoque wciąż jest stosunkowo nowym autem. Brytyjczycy postanowili go jednak odświeżyć, choć zrobili to w bardzo delikatny sposób.
Range Rover Evoque drugiej generacji trafił na rynek raptem dwa lata temu. Jak widać Brytyjczycy nie chcą zwlekać i odświeżają jeden ze swoich ważniejszych modeli możliwie najszybciej. Zmiany nie są rewolucyjne, ale z pewnością ucieszą potencjalnych klientów.
Po pierwsze - Range Rover Evoque dostał nowe silniki
Pod maską tego modelu debiutują jednostki z rodziny Ingenium. To druga generacja tych silników, wyposażona w układ miękkiej hybrydy. Zalety są doskonale znane - niższe zużycie paliwa, zmniejszona emisja dwutlenku węgla i sprawniejsze działanie systemu start-stop. Układ MHEV bazuje na instalacji 48V.
Najważniejszą nowością jest diesel 2.0, który generuje odpowiednio 163 i 200 KM. Miękka hybryda zagości też w wariantach P200, P250 i P300, czyli benzynowych odmianach silnika 2.0 z rodziny Ingenium.
Po drugie - Range Rover Evoque dostał nowe multimedia (i ciekawą kierownicę)
We wnętrzu Evoque'a od razu zauważymy dwie nowości. Pierwszą jest kierownica - dużo bardziej kanciasta i lepiej komponująca się ze stylistyką wnętrza. Debiutuje tutaj także nowy system multimedialny PIVI, oferowany już między innymi w Land Roverze Defenderze. Wyróżnia go szybkość działania, prostsza obsługa i bardzo atrakcyjna oprawa wizualna. Bluetooth może połączyć się z dwoma telefonami, Spotify jest zintegrowany z oprogramowaniem auta, a specjalny system filtracji powietrza nie tylko usuwa zanieczyszczenia, ale podaje nam poziom PM2,5 na zewnątrz samochodu.
Kiedy poznamy polskie ceny tego auta? Cóż, na to trzeba poczekać - nasz lokalny importer jeszcze nie chwali się takimi informacjami.