Renault Arkana 2024. Prościej, czyli lepiej. Francuzi stawiają na crossovera
Atrakcyjny design i dobre wyposażenie, w połączeniu z rozsądną ceną, stały się najmocniejszymi atutami tego auta. Teraz przyszedł czas na lifting. Renault Arkana 2024 zmieniło się na lepsze. Zobaczcie co nowego znajdziemy na pokładzie.
Nikt nie spodziewał się debiutu tego samochodu. Dość niespodziewanie, po sukcesie "budżetowej" Arkany, Francuzi stworzyli lepszą wersję tego auta. Postawiono tutaj na platformę CMF-B, dorzucono wnętrze z Captura i lepsze silniki. Na efekty nie trzeba było długo czekać - sprzedaż ruszyła z kopyta, a popularność tego auta miło zaskakuje. Teraz na rynek wkracza wersja po liftingu. Renault Arkana 2024 zyskało szereg poprawek, gama wersji wyposażeniowych jest uproszczona, a pod maską znajdziemy dwa silniki do wyboru.
Renault Arkana 2024. Drobne poprawki w zupełności wystarczą
Na pierwszy rzut oka jest to wyjątkowo skromny lifting. Można wręcz powiedzieć, że laik nie zauważy zmian pomiędzy starszym a nowszym modelem. Pozwólcie więc, że dokładnie wskażemy Wam elementy, które tutaj zmieniono.
Nowością jest oczywiście zmodyfikowany logotyp marki, stosowany na nowych modelach. Dyskretnie odświeżono też zderzak za sprawą nowego grilla o innej fakturze. Zyskał on także więcej czarnych i srebrnych akcentów.
Tylne lampy mają odświeżoną sygnaturę świetlną, a zderzak delikatnie przemodelowano. W topowej wersji w nadkolach kryją się 19-calowe felgi o ciekawym wzorze.
W kabinie zmian też jest tylko kilka. Przede wszystkim postawiono na nowe listwy dekoracyjne, a także na nowe kolory tapicerek. W wersji Esprit Alpine dostaniemy tutaj wykończenie Eco Tep, które jest ekologiczną odmianą tkaniny, łączonej z materiałem przypominającym alcantarę.
Multimedia to wciąż klasyczny EasyLink z 9,3-calowym ekranem w topowej wersji, a bogatsze warianty mają także duże cyfrowe zegary.
Renault Arkana 2024 oferuje tylko trzy wersje wyposażeniowe: Evolution, Techno i Esprit Alpine
Uproszczona gama ma ułatwić wybór i uprościć proces produkcyjny. Francuzi stawiają na dobre wyposażenie standardowe i krótką listę opcji.
Pod maską w tym aucie znajdziemy dwa silniki, z czego jeden występuje w dwóch wariantach. Ofertę otwiera konstrukcja 1.3 TCe z miękką hybrydą, generująca 140 KM (260 Nm) lub 160 KM (270 Nm). Przyspieszenie do setki w wersji 140-konnej zajmuje 9,8 sekundy, a w mocniejszej 9,1 sekundy. W obydwu przypadkach standardem jest skrzynia EDC (automatyczna, dwusprzęgłowa).
Gamę zamyka hybrydowy wariant E-TECH, czyli kombinacja silnika 1.6, jednostki elektrycznej i akumulatora o pojemności 1,2 kWh. To hybryda szeregowa, która nie wymaga ładowania z gniazdka. W wydaniu Renault generuje ona 145 KM. Francuzi konsekwentnie twierdzą, że Arkana w mieście przez 80% czasu może poruszać się na samym prądzie.
Bagażnik w Arkanie oferuje 513 litrów pojemności w standardowych wersjach, oraz 480 w hybrydzie. Wersja zelektryfikowana jest też o 100 kilogramów cięższa od miękkich hybryd.
Renault Arkana 2024. Kiedy pojawi się w salonach?
Francuzi już w najbliższych tygodniach otworzą możliwość zamawiania tego auta. Pierwsze dostawy powinny dotrzeć do salonów jeszcze w tym roku.