Renault Megane eVision Concept zapowiada elektrycznego hatchbacka

Renault Megane eVision Concept wygląda nieco "sfuturyzowany" crossover na bazie Megane. Zadebiutuje w przyszłym roku jako seryjny "elektryk".

Trudno powiedzieć, że prezentacja kolejnego elektrycznego samochodu przez któryś z koncernów budzi nasze zdziwienie. Tym razem powitajmy Renault Megane eVision Concept, czyli przyszłoroczny debiut kompaktowego "Francuza".

Samochód będzie bazował na platformie CMF-EV, która zadebiutuje w nadchodzącym Nissanie Ariya. Do napędu zostanie wykorzystana jednostka elektryczna, dysponująca 217 KM i 300 Nm. To pozwoli na przyspieszenie do "setki" poniżej 8 sekund. To podobne parametry, jak ma na przykład KIA e-Niro. Podobnie ma się sprawa z baterią - mamy tutaj 60 kWh, z możliwością szybkiego ładowania - mocą do 130 kW. Zasięgu nie podano, ale powinien oscylować wokół 450 km w trybie mieszanym, wg norm WLTP, i przekraczać 500 km w trybie miejskim.

Renault Megane eVision

Renault Megane eVision jest w 95% gotowe do produkcji i ma być nowym modelem, otwierającym nadchodzącą gamę samochodów elektrycznych. Wierzę w jego "niemal gotowość", bo niewiele mu brakuje, żeby być po prostu trochę zmodyfikowanym Megane.

Samochód ma wymiary 4 210 mm długości, 1 800 mm szerokości i 1 505 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2 700 mm. To plasuje go w okolicach głównego konkurenta - VW ID.3, który jest minimalnie większy. Jednak dzięki najcieńszej baterii na rynku (tak twierdzi producent), będzie to jeden z najprzestronniejszych samochodów w segmencie.

Nie podano oficjalnej daty, ale Renault Megane eVision w salonach zobaczymy mniej więcej za rok. Powinno trafić na rynek na jesieni 2021 roku.