Renault Megane przechodzi lifting. Do oferty dołącza hybryda plug-in
Oto gorąca nowość z Francji, czyli Renault Megane po liftingu. Zmiany są widoczne, choć nie należą do rewolucyjnych. Cieszy za to obecność hybrydy plug-in.
Oficjalna premiera Renault Megane po liftingu zaplanowana jest na 4 lutego, jednak już teraz pojawiły się pierwsze zdjęcia. Zgodnie z przewidywaniami rewolucji nie ma. Najważniejsze jest jednak to, że pojawiły się oczekiwane elementy oraz nowy wariant silnikowy.
Renault Megane - nowe światła, delikatne zmiany
Największą zmianą, która pozwoli na rozróżnienie Megane sprzed i po liftingu, są tylne światła. Inaczej ukształtowane LED-y oraz inna kolorystyka klosza wyróżniają nowy model. Poza tym w każdym wariancie tego auta pojawiły się delikatnie odświeżone zderzaki oraz nowe wzory felgi. Potencjalnie zobaczymy też nieobecne wcześniej odcienie lakierów.
Wnętrze? Tutaj także mamy kilka nowości. Przede wszystkim w Megane zagościł system EasyLink oraz nowe cyfrowe zegary (ekran 10,25-cala). Uproszczono też obsługę klimatyzacji, wyprowadzając na deskę przełączniki odpowiedzialne za większość funkcji. Na kierownicy także dorzucono kilka przełączników, odpowiedzianych za obsługę komputera pokładowego i tempomatu.
Renault Megane E-Tech - czas na hybrydę
Nowością w gamie silnikowej Renault Megane będzie wersja E-Tech, czyli hybryda. Będzie to odmiana plug-in oparta o silnik 1.6 oraz dwa motory elektryczna. Do tego bateria o pojemności 9,8 kWh, co pozwoli na przejechanie między 50 a 65 km przy użyciu wyłącznie jednostek elektrycznych. Wtedy prędkość maksymalna wyniesie 135 km/h.
Nastąpiło też kilka zmian w pozostałych silnikach. Podstawową jednostką jest silnik 1.3 TCe. Dostępny będzie w wariantach mocy 115, 140 i 160 KM. Pojawi się też bazowy silnik TCe 100, sparowany z sześciobiegową ręczną skrzynią (podobnie jak mocniejsza odmiana 115 KM). Silnik 140 KM opcjonalnie będzie można zamówić z siedmiobiegowym EDC. Ta przekładnia będzie standardem w najmocniejszej "zwykłej" benzynie. Nie zabraknie także diesla - będzie to silnik 1.5 dCi o mocy 95 i 115 KM.
Co ciekawe, kurację wzmacniającą przejdzie Renault Megane R.S.. Teraz już standardowy model będzie dysponował 300 KM i większym o 30 Nm momentem obrotowym (320 Nm). Takie parametry będzie miała wersja ze skrzynią automatyczną. "Manual" będzie miał wyższy moment obrotowy - 400 Nm.
Co ciekawe, Megane R.S. dostało też aktywny wydech z mechanicznym zaworem, co powinno poprawić jego brzmienie.
Zaktualizowane Megane trafi do salonów latem tego roku.