Renault stawia na Refactory. Francuzi odnowią i sprzedadzą "poprawione" samochody używane

Tego jeszcze nie grano. Renault startuje ze swoją siecią Refactory. Mowa tutaj o warsztatach, które odnowią używane samochody przed sprzedażą. Czy to będzie strzał w dziesiątkę? Poznałem plany polskiego oddziału marki.

Coraz częściej za ekologiczne uznaje się podejście, gdzie jeden przedmiot użytkujemy znacznie dłużej, niż zwykle. Tyczy się to elektroniki (laptopów, smartfonów), ubrań i wielu innych rzeczy. Do tej listy teraz można dołączyć samochody. Renault oficjalnie startuje z siecią Refactory, która ma "odnawiać" używane samochody. Te z kolei trafią do sieci sprzedaży Renew, należącej do tej marki.

Jak działa Refactory, jakie samochody mogą być odnawiane i przede wszystkim jak to będzie wyglądało w Polsce? Już Wam wyjaśniam.

Refactory, czyli Renault odnowi używki. To nie brzmi głupio

Idea jest tutaj prosta. Klient może zostawić swoje dotychczasowe auto w rozliczeniu przy zakupie nowego pojazdu. Używany samochód trafia do specjalnego zakładu Refactory, gdzie kolokwialnie mówiąc "odświeża się je w całości".

Francuska marka dokładnie nie precyzuje działań, które mogą być tutaj podejmowane. Mowa jednak o przywróceniu fabrycznego wyglądu zewnętrznego (czyli detailingu i usunięciu uszkodzeń), oraz weryfikacji stanu mechanicznego.

Tym samym można liczyć na to, że Renault wprowadzi do swojej oferty Renew naprawdę solidne samochody używane. Jest tutaj jednak pewien haczyk - cena. Oczywiście odświeżone pojazdy będą odpowiednio droższe, choć ich stan techniczny ma odzwierciedlać dopłatę względem innych propozycji na rynku.

Renault Refactory Renew

W ramach tej gamy możemy też liczyć raczej na nowsze samochody. Wszystko wskazuje na to, że Renault skupi się tutaj na pojazdach poleasingowych, mających 3-5 lat. To ułatwi z pewnością utrzymanie atrakcyjności oferty przy stosownej dopłacie do "poprawionych" egzemplarzy.

Refactory ruszy niebawem na południu Polski

Renault nie pochwaliło się jeszcze miejscem, w którym ruszy serwis Refacotry. Póki co wiemy jedynie, że za jego obsługą stanie jeden z dealerów. Warto tutaj dodać, że Śląsku (w Zabrzu) jest serwis zajmujący się naprawą akumulatorów trakcyjnych dla modeli elektrycznych.

W przyszłości z kolei Refactory zajmie się częściowym recyklingiem samochodów elektrycznych. Na przykład Renault chce wyciągać ze zużytych egzemplarze Zoe akumulatory, które sprawdzą się w roli banków energii. Do samochodów trafią z kolei nowe baterie, pozwalające na dalsze wygodne użytkowanie pojazdu.