Seat Arona i Ibiza przejdą duży lifting. Ktoś tu uchylił kurtynę

Ta marka nigdzie się nie wybiera. Hiszpanie odnotowali kolejny dobry rok i planują dalsze inwestycje. Choć to Cupra jest faworyzowana, to jej "marka-matka" też dostanie garść nowości. Tak wygląda Seat Arona w nowym wydaniu na rok 2025. Ibiza również przejdzie lifting.

  • Grupa Volkswagena ma plan na rozwój marki SEAT
  • Kluczowe będą tutaj hybrydy plug-in
  • W drodze są liftingi kluczowych modeli, a szlak przetrze Arona i Ibiza

SEAT nie wybiera się na emeryturę. Choć przez chwilę nad tą marką wisiały czarne chmury, to wszystko wskazuje na to, że grupa Volkswagena znalazła miejsce dla tego hiszpańskiego producenta. Choć to Cupra gra pierwsze skrzypce, to rola Seata będzie nadal bardzo ważna. W ofercie tej marki pozostaną głównie napędy hybrydowe, co ułatwi "przejście" do pełnej elektryfikacji, która może przyjść nieco później niż zakładano. Tym samym kluczowe modele przejdą liftingi - a na pierwszy ogień idzie Seat Arona i Ibiza.

Już w przyszłym roku poznamy gruntownie zmodyfikowane wersje tych modeli. Hiszpanie nie chcieli czekać i już teraz podzielili się pierwszymi grafikami prezentującymi zmiany.

Seat Arona i Ibiza 2025 - co się w nich zmieni?

Przede wszystkim Hiszpanie stawiają na całkowicie nowy pas przedni. Jest to ewolucja obecnego designu i zarazem odejście od stylistyki, którą rozwija Cupra. Tym samym obydwie marki będą miały własny charakter. Nowością będą tutaj światła z wyraźnym podcięciem w dolnej części.

Taki zabieg sprawia, że wizualnie przywodzą one na myśl lampy z Audi sprzed kilku lat. Wyraźnie poszerzono też grill, a także zmieniono zderzak. Tył zyska bardziej kosmetyczne zmiany, z odświeżoną sygnaturą świetlną lamp oraz nowy zderzak.

SEAT Arona 2025 lifting

To nie są jedyne modele tej marki, które przejdą lifting. Seat zapowiada także odświeżonego Leona oraz... Atecę. Wszystko wskazuje na to, że ten model zostanie z nami na dłużej.

Hiszpanie mówią wprost, że to Seat cały czas utrzymuje rentowność grupy SEAT S.A. A to pokazuje, że ta firma niezmiennie musi odgrywać ważną rolę w ekosystemie współtworzonym z Cuprą. Warto dodać, że cały czas w planach jest stworzenie w oparciu o tę markę systemu "nowej mobilności", ze skuterami i innymi środkami transportu.

Pewne jest też to, że s nie zyska w najbliższym czasie żadnego elektrycznego modelu. Będzie to więc atrakcyjna propozycja dla osób, które cenią sobie klasyczną motoryzację.