Wraca spalinowy Peugeot Rifter, ale lekko „upośledzony”

Kilka miesięcy temu Peugeot Rifter stracił wszystkie nie-elektryczne układy napędowe. Diesel właśnie powrócił, ale nie tak, jakbyśmy chcieli.

Podobnie jak w przypadku na przykład Suzuki Jimny, Peugeot Rifter wraca do oferty z silnikiem spalinowym, ale homologowany jako auto ciężarowe kategorii N1. Spokojnie, w przeciwieństwie do Japończyka, mamy tu pięć miejsc siedzących, a za nimi potężną przegrodę. Oprócz znacznego pogorszenia estetyki, spowodowało to oczywiście spadek praktyczności (brak składanych siedzeń) oraz mocne wyprostowanie oparć na miejscach w drugim rzędzie siedzeń.

Rifter

Peugeot Rifter ma tylko jeden wariant nadwozia i kosztuje od 102 400 zł

Na szczęście pozostawiono kilka wariantów wyposażenia. Na początku gamy znajduje się odmiana Active Pack, wyceniona na 102 400 zł. Następnie jest Allure, droższa o 9 000 zł. Topową odmianą pozostało GT, które kosztuje minimum 124 400 zł. Oprócz tego znajdziemy sporo opcji, także każdy pod tym względem powinien znaleźć coś dla siebie. Trudno jednak dokładnie dopatrzeć się, co realnie jest dostępne - cennik oferuje wspólne elementy wyposażenia dla ciężarowego N1 i osobowego Riftera - np. składaną kanapę w odmianie Active Pack.

Wśród opcji brakuje tylko jednego "drobiazgu".

Jeden silnik, dwie wersje moce

Ten drobiazg to bardzo dobra, automatyczna skrzynia biegów. Niestety, w żadnej wersji wyposażenia nie jest dostępna. Jesteśmy skazani na niezbyt precyzyjne mieszanie lewarkiem ręcznej przekładni.

Poza tym dostępny jest tylko jeden silnik. To diesel o pojemności półtora litra i mocy albo 100 KM (wersje Active Pack oraz Allure) lub 130 KM (Allure i GT). Pod tym względem nie ma na co narzekać - sprawnie napędza on Rifrera i zużywa mało paliwa. Dane fabryczne mówią o średnim zużyciu na poziomie między 5, a 6 litrów na każde 100 km.

Jak wspomnieliśmy wcześniej, zrezygnowano z możliwości wyboru wersji nadwozia. Do dyspozycji jest tylko krótszy wariant, który oferuje kufer o pojemności 1355 litrów. Liczone „po dach”. Do rolety upakujecie 775 litrów bagaży. Do tego Peugeot Rifter dysponuje między 895, a 909 kg ładowności. Gorzej jest natomiast, jeśli chodzi o przyczepę. Tu dysponujemy tylko możliwością holowania lekkich przyczep - do 1200 kg (z hamulcem), w przypadku mocniejszej wersji.

Jednak Peugeot Rifter w wersji N1 to jedyny sposób na osobową wersję kombivana od PSA.