Subaru prezentuje europejskie odmiany XV i Forestera z silnikami hybrydowymi e-Boxer
Na targi w Genewie Subaru przywiozło dwie europejskie premiery - XV oraz Forestera z odmianami hybrydowymi. To pierwsze "zelektryfikowane" pojazdy marki w Europie.
Oba modele, które marka zaprezentowała, nie wyróżniają się niczym szczególnym. O tym, że są to modele hybrydowe, dowiemy się z plakietek i drobiazgów odnoszących się do wyposażenia czy wykończenia. Zresztą, Subaru z dodatkiem prądu nie jest "plug-inem", a wykorzystuje energię elektryczną w podobny sposób, jak jednostki w Toyotach i Lexusach.
Sercem systemu jest jednostka benzynowa w układzie bokser o pojemności 2.0 i mocy 150 KM i momencie obrotowym 194 Nm. Do tego mamy niewielką jednostkę elektryczną, która dysponuje 16 KM i jest połączoną ze skrzynią biegów. Energia magazynowana jest w 118-woltowej baterii litowo-jonowej. Moc przenoszona jest na obie osie przez przekładnię bezstopniową Lineartronic.
Subaru informuje, że oprócz tego, że samochody będą oszczędniejsze, będą również lepiej się prowadzić. Głównie przez to, że bateria umieszczona jest przy tylnej osi. Z tego względu rozkład mas się poprawił, a środek ciężkości jest niżej niż w przypadku samochodów ze standardowymi silnikami.
Więcej szczegółów powinniśmy poznać bliżej rynkowego debiutu modeli, który powinien nastąpić na jesieni. Na razie nie ma jednak mowy o tym, że zobaczymy hybrydę PHEV, która dostępna jest w XV na rynku amerykańskim.