Subaru XV - "Nowy-stary" model
Choć z zewnątrz nie zauważymy wielu różnic, to nowe Subaru XV jest naprawdę mocno zmodernizowanym samochodem. Czy na rynku pełnym crossoverów ma jeszcze czym zawalczyć o klienta?
Z zewnątrz samochód, tradycyjnie, jest nieco podniesioną Imprezą, z kilkoma dodatkowymi elementami. Oprócz nowych lamp, przywodzących na myśl aktualne Subaru Outback, w oczy rzucą nam się plastikowe dokładki, typowe dla XV, nowy wzór osiemnastocalowych felg i... nowe kolory - szary Cool Grey Khaki i pomarańczowy Sunshine Orange.
W środku znajdziemy nowy ośmiocalowy ekran systemu inforozrywkowego z możliwością podpięcia telefonu np. przez Apple Carplay, lekko zmodernizowaną deskę rozdzielczą z poprawionymi materiałami oraz zwiększoną przestrzeń dla pasażerów i bagażu.
Choć samochód wygląda prawie tak jak poprzednik, nawet płyta podłogowa została solidnie zmodyfikowana. Dzięki temu ma być ok. 70 - 100 % sztywniejsza. Za zmianami płyty podłogowej poszły modyfikacje zawieszenia i układu kierowniczego. Samochód będzie miał teraz niżej położony środek ciężkości przy zachowaniu prześwitu na poziomie 220 mm. Poza tym wzmocniono konstrukcję przodu, co ma poprawić bezpieczeństwo pasażerów podczas zderzenia czołowego. Pod maską za to niemal bez zmian. XV będzie napędzane dwulitrowym benzynowym boxerem, który teraz będzie dysponował 156 KM oraz 196 Nm. Niewielkie podniesienie mocy, choć Subaru twierdzi, że 80 % części zostało w nim poprawione. Cała moc idzie na wszystkie cztery koła przy pomocy systemu Symmetrical AWD, a przenoszona będzie przez bezstopniową przekładnie Lineartronic z symulacją 7 przełożeń w trybie manualnym.
Na drodze ma nam pomóc nowy system X-Mode, który sterując ESP, napędem, silnikiem i hamulcami ma poprawić przyczepność wtedy, kiedy zaczniemy się "gdzieś ślizgać".
W wyposażeniu znajdziemy znany już z Levorga system EyeSight, asystenta świateł drogowych, adaptacyjne przednie światła oraz Subaru Rear Vehicle Detection, będący połączeniem asystenta martwego punktu z systemem ostrzegającym nas o nadjeżdżających pojazdach podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego.
Debiut Subaru XV u dealerów nastąpi w połowie roku, najpierw czeka nas jeszcze kwietniowa premiera wersji amerykańskiej, na targach w Nowym Jorku.