Supermocna Alfa Romeo Giulia Coupe i wersje hybrydowe [INFORMACJE]
Prawie wszystko to co chcieliście usłyszeć, potwierdza się w kolejnych nieoficjalnych informacjach. Tak, będzie Giulia Coupe. Tak będzie wersja mocniejsza od Quadrifoglio, Tak, będzie wersja mocniejsza od Veloce. I w końcu - tak, obie będą hybrydowe.
Niedawno obiegła świat informacja o rejestracji dwóch nazw dla kolejnych SUV-ów Alfy Romeo. Teraz wraca, dzięki magazynowi Autocar, Giulia Coupe. Z oznaczeniem Sprint, lub GTV, ma zadebiutować pod koniec tego roku, a do sprzedaży wejść w 2019. Już samo to jest wystarczająco dobrą informacją. Zwłaszcza, że samochód ma mieć cechy wspólne z sedanem, ale np. front ma być nieco inny. Głębsze plotki sugerują, że możemy spodziewać się również wersji pięciodrzwiowej. Co jeszcze ciekawsze, mowa jest o nowych technologiach.
Giulia Sprint/GTV ma bowiem być nie odmianą nadwoziową włoskiego sedana, a bytem najmocniejszym. I hybrydowym. Za napęd odpowiadać ma silnik z modelu Quadrifoglio - a więc 2.9 V6 z doładowaniem, generujące 510 KM. Do tego ma zostać zastosowany silnik elektryczny, i jak głosi plotka, ma to być przebudowany układ z modelu LaFerrari, z systemem HY-KERS. Będzie i czyściej, i szybciej. Jak szybko? Oczywiście nie wiemy, ale źródła Autocar mówią o... 650 KM. Ciekawe, czy moc przenoszona będzie na tył, czy standardem będzie napęd Q4. Sądzę, że jednak nie uświadczymy przekładni manualnej.
To nie koniec nowości. Technologia hybrydowa ma również trafić pod maskę sedana - tym razem wersji Veloce. Standardowa ma dwulitrową "turbobenzinę", która dostarcza na wszystkie cztery koła 280 KM. Dołożony silnik elektryczny ma "ustawić" lekkiego sedana nieco bliżej Audi S4, BMW 340, czy Mercedesa-AMG C43 - spodziewane jest osiągnięcie ok. 350 KM.