Tak wygląda przyszłość Opla - nowoczesna forma oraz zaawansowana technologia
Powrót do tradycji to najlepsza metoda na podbój przyszłości - przynajmniej według Opla. W Warszawie poznaliśmy z bliska nową ideologię marki oraz studyjny model zapowiadający wielkie zmiany.
Dzięki koncernowi PSA Opel może rozwinąć skrzydła. Za czasów General Motors, głównie ze względu na najróżniejsze perturbacje finansowe, marka z Russelsheim nie mogła pokazać pełni swojego potencjału. Teraz się to zmienia, co doskonale pokazuje studyjny projekt GT X Experimental, będący zwiastunem rewolucji w Oplu.
Niemieckość
To słowo-klucz stanowi podstawowy filar nowej ideologii marki. Jest to jednak pozytywna niemieckość, nawiązująca do solidności i dopracowania oraz sprawdzonego i schludnego stylu. Bauhaus, typografia czy charakterystyczne logotypy będące wyróżnikiem niemieckich firm z XX wieku stały się inspiracją dla stylistów, którzy połączyli to z nowoczesnymi elementami. W efekcie Opel GT X Experimental stanowi wyważoną koncepcję crossovera, który zdaje się być niemal gotowym do produkcji autem. Zresztą to, co tutaj widzimy, w dużej mierze zostanie przeniesione do produkcyjnych modeli. Przedstawiciele marki nie chcieli tego wskazać bezpośrednio, aczkolwiek nowa Mokka X będzie czerpała garściami z tego studyjnego projektu.
Stylistyka nowych aut to także nawiązanie do 120-letniej historii marki. Wiele elementów w nowych Oplach to nowoczesna interpretacja linii znanych z kultowych produktów z Russelsheim, takich jak na przykład Manta czy Rekord. Wyróżnikiem wszystkich nadchodzących aut będzie Opel Compass i Opel Vizor. Pierwsza z nich jest koncepcją formy grilla, charakterystycznych świateł oraz przetłoczeń na masce, będących punktem wyjściowym dla stylistyki całego auta. Najważniejsza jest tutaj centralna linia, która ciągnie się przez całe auto - to bezpośrednie nawiązanie do Opla Manty z 1970 roku. Wszystko to przekłada się też na formę kokpitu, która zadebiutuje właśnie w modelu Mokka X. Zapowiedź takiej koncepcji znajdziemy w koncpecie GT X Experimental. Z technicznego punktu widzenia jest to ten sam kształt, który widzimy w grillu, aczkolwiek z przesuniętym punktem centralnym w miejsce kierownicy. Kokpit ma otulać kierowcę i zapewniać ergonomiczny dostęp do cyfrowej deski rozdzielczej.
Emocje
Drugim filarem nowego kierunku w Oplu są emocje. Samochody tej marki mają je pobudzać, nie tylko wizualnie, ale także przyjemnością z jazdy. I nie chodzi tutaj tylko o właściwości jezdne, a o sam komfort przebywania w kabinie, gdzie wszyscy spędzamy bardzo dużo czasu. Nowe kolorowe materiały oraz ciekawe połączenia form poprawią odbiór aut tej marki.
Kluczem do sukcesu mają być także nowe technologie. We wnętrzu zagoszczą nowoczesne systemy multimedialne. Maksymalnie uproszczona deska rozdzielcza ma skupiać centrum dowodzenia w dużym dotykowym ekranie, który zyska bardzo nowoczesne menu oraz atrakcyjną formę sterowania. Na tym rozwiązaniem intensywnie pracuje cały zespół deweloperów, przygotowujący interfejs ze starannym uwzględnieniem komfortu użytkowania i obsługi, także podczas jazdy.
Przystępność
Trzecim filarem Opla będzie przystępność. Marka ta nie chce "odlecieć w kosmos" z profilem oferowanych przez siebie samochodów. W gamie tego producenta znajdziemy zarówno auta zelektryfikowane i stricte elektryczne, ale też nie zabraknie klasycznych silników benzynowych i wysokoprężnych. Opel zostanie przy takich jednostkach tak długo jak to możliwe, nawet po wejściu w życie nowych rygorystycznych przepisów dotyczących emisji CO2. Taka koncepcja pozwoli na stałą rywalizację z innymi producentami na wielu rynkach, zaś klienci będą mieli wolność wyboru, co z pewnością ich ucieszy.
Dobry kierunek
Ostatnie zmiany w Oplu wskazują, że przejęcie przez PSA było ostatnią deską ratunku. Po 20 latach marka z Russelsheim wreszcie przynosi zyski, a nowe modele sprzedają się coraz lepiej. Jeśli dodamy do tego równania elementy, które przedstawił nam Opel podczas prezentacji modelu GT X Experimental, to możemy być spokojni o przyszłość tego producenta, gdyż wreszcie nabiera ona kolorów - zwłaszcza charakterystycznego żółtego odcienia, który jest wyróżnikiem tej marki.