To jedyna Alfa Romeo, która była Dodgem Viperem. Jest rzadka i pieruńsko droga
Alfa Romeo TZ3 Stradale to jedyny Dodge Viper we włoskim stylu. Teraz możecie ją kupić za ułamek ceny początkowej.
Zagato od dekad buduje najbardziej niezwykłe wersje kultowych modeli. Włoskie studio projektowe łączy klasyczną elegancję z radykalną formą, często bazując na sportowych autach. Alfa Romeo TZ3 Stradale bazuje na nietypowym modelu. To Dodge’a Vipera ACR-X drugiej generacji. To na tym amerykańskim potworze zbudowano nadwozie, które w całości wykonano z aluminium i włókna węglowego. Całość, w wersji wyścigowej, ważyła zaledwie 850 kilogramów, co w połączeniu z ogromnym silnikiem dawało piorunujące osiągi. Wersja Stradale jest cięższa - waży 1450 kilogramów.
Pod maską TZ3 Stradale znalazł się bowiem 8,4-litrowy silnik V10 o mocy 600 KM i 760 Nm momentu obrotowego. Przeniesienie napędu odbywa się poprzez sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Taki zestaw pozwalał rozpędzić się do 100 km/h w niewiele ponad 3 sekundy, a prędkość maksymalna przekraczała 320 km/h.
Alfa Romeo TZ3 Stradale to unikat. Teraz dostaniecie ją za ułamek ceny początkowej
Auto, które właśnie trafiło na sprzedaż w USA, jest jednym z zaledwie dziewięciu wyprodukowanych egzemplarzy. Pojazd pochodzi z kolekcji w Arizonie i ma przebieg wynoszący jedynie 1 863 mile. Karoseria pokryta jest ciemnoniebieskim lakierem, a wnętrze wykończono w eleganckiej karmelowej skórze.
Cena? Gdy samochód debiutował w 2010 roku, Alfa Romeo żądała za niego ponad miliona dolarów. Obecnie model ten wystawiono na sprzedaż za 675 000 dolarów, co przy aktualnym kursie przekłada się na około 2,5 miliona złotych. Jak na tak rzadki model, to zaskakująco atrakcyjna oferta.
Wyścigowa przeszłość powróciła w pięknym stylu
Powstanie TZ3 Stradale miało upamiętnić stulecie istnienia marki Alfa Romeo. Auto zaprezentowano na prestiżowym Concorso d'Eleganza Villa d’Este. Była to drogowa wersja modelu TZ3 Corsa, stworzonego rok wcześniej jako jednorazowy projekt torowy. W obu przypadkach za projekt odpowiadało studio Zagato, które z powodzeniem przekształciło amerykańkiego na wskroś Vipera w eleganckie włoskie gran turismo.
Dziewięć sztuk, szytych na miarę klientów, rzadko powraca na rynek. Tym samym mamy tutaj wyjątkową okazję, aby wejść w posiadanie auta, które będzie wyjątkowym rarytasem i klasykiem potencjalnie zyskującym w przyszłości na wartości. Co prawda amerykańskie korzenie mogą być dla niektórych wadą, ale styl tego samochodu i brzmienie V10-ki mogą być dużym atutem.