Toyota Highlander 2023. Odświeżona rodzina wreszcie jest w komplecie

Corolla, RAV4, a teraz Toyota Highlander - japońska marka odświeżyła swoje kluczowe produkty. Co zmieniło się w największym SUV-ie?

Toyota Highlander wielu osobom niezmiennie kojarzy się z rynkiem amerykańskim. Warto jednak pamiętać, że od ponad dwóch lat samochód ten dostępny jest też w Europie, w tym w Polsce. Teraz ten model przeszedł lifting, który zmienił kilka elementów. Co nowego znajdziemy w tym SUV-ie?

Toyota Highlander 2023. Nowsza, czyli...

Spójrzmy więc na kluczowe kwestie, które zmieniają się w tym aucie. W kabinie nowością, najbardziej widoczną swoją drogą, jest cyfrowy zestaw wskaźników. Wykorzystuje on 12,3 calowy wyświetlacz i prezentuje dane w czterech widokach: Casual, Smart, Tough i Sport. W parze z trybami idą też zmiany w prezentowanych danych przez wyświetlacz head-up display (w topowych wersjach).

Toyota Highlander 2023

Unowocześniono też system multimedialny, także korzystającego z wyświetlacza o przekątnej 12,3 cala. Tutaj zastosowano najnowsze oprogramowanie, które wykorzystuje stałą łączność z siecią oraz obliczenia w chmurze. Dzięki temu zyskujemy dostęp do danych przekazywanych na żywo - takich jak chociażby ruch na drodze. Dowiemy się też o korkach, utrudnieniach i pogodzie na trasie.

Toyota Smart Connect+ oferuje także mapy 3D oraz listę stałych fotoradarów, o których informuje podczas nawigowania. To może być coś, co docenią niektórzy kierowcy.

Nowością jest także przeniesiona półka z indukcyjną ładowarką. Teraz telefon ulokowany jest wyżej, tuż pod ekranem systemu multimedialnego.

Toyota Highlander 2023. Pod maską dwa silniki, ale w naszej części Europy dostaniemy tylko jedną jednostkę

Nas skazano na hybrydę, która oferuje blisko 250 KM. To klasyczna kombinacja, czyli połączenie silnika 2.5 i dwóch jednostek elektrycznych. Dynamika jest tutaj zadowalająca, a zużycie paliwa utrzymuje się na zadowalającym niskim poziomie.

Toyota Highlander 2023

Niektóre kraje Europy Wschodniej dostaną z kolei silnik 2.4 Turbo, który oferuje 270 KM. Zastępuje on 3,5-litrową wolnossącą V6-kę. Jego zaletami ma być niskie zużycie paliwa, obniżona emisja CO2 i lepsza dynamika za sprawą wyższego momentu obrotowego.

Wizualne zmiany ograniczają się do nowego lakieru Cypres Green oraz do wprowadzenia 20-calowych czarnych felg aluminiowych.

Nowa Toyota Highlander trafiła już do sprzedaży. Ceny w Polsce startują od 231 700 złotych za bazową wersję Comfort. Topowy wariant Executive kosztuje wyjściowo 270 600 złotych.