Toyota Hilux po liftingu - odświeżony wygląd i silnik 2.8 pod maską

Najpopularniejszy pickup na świecie debiutuje w nowym wydaniu. Oto Toyota Hilux po liftingu, która dzięki wielu modyfikacjom zapewni jeszcze większy komfort użytkowania.

Nawet w klasie pickupów auta z roku na rok zmieniają się nie do poznania. Nowe technologie i zaawansowane rozwiązania docierają także do tych samochodów. Toyota Hilux przed dłuższy czas pozostawała w tyle, aczkolwiek teraz jest gotowa dogonić konkurentów. Debiutuje odświeżony wariant tego modelu. Co nowego znajdziemy w tym pickupie?

Toyota Hilux - wreszcie z mocniejszym dieslem

Piętą achillesową Hiluxa był silnik. Pancerna i wytrzymała konstrukcja 2.4 D-4D o mocy 150 KM sprawdza się w takim samochodzie, ale nie czyni z niego demona szybkości. A jak się okazuje coraz większa grupa nabywców pickupów oczekuje także dobrych osiągów w swoich samochodach. Z tego powodu zdecydowano się na zaadoptowanie czterocylindrowego silnika 2.8 D-4D, który stosowany jest m.in. w modelu Land Cruiser. Tutaj oferuje on 204 KM i 500 Nm momentu obrotowego (już przy 1600 obr./min., sprint do setki w 10 sekund). Szczególnie ważna jest większa liczna "niutonów", co przekłada się na większą skuteczność przy jeździe z załadowaną paką lub podczas ciągnięcia ciężkiej przyczepy.

Toyota zmniejszyła w obydwu silnikach obroty na biegu jałowym. Spadły one z 850 do 640 obr./min. - ma to pozwolić na zaoszczędzenie paliwa oraz wpłynie na trakcję przy ruszaniu.

Wśród zmian mechanicznych warto też zwrócić uwagę na nowe amortyzatory. Zwiększono ich skok i sparowano je z nowymi sprężynami o zmienionej strukturze. To wpłynie na ich wytrzymałość podczas intensywnej eksploatacji.

Toyota Hilux

Toyota Hilux - drobne zmiany wizualne

Odświeżonego Hiluxa wyróżnia zmodyfikowany front, z nowymi światłami wykorzystującymi technologię LED. Tylne lampy także przestawiono na diody z klasycznych żarówek, co poprawia ich wygląd. Poza tym styliści zaprojektowali od nowa zderzaki, dorzucili do oferty kilka nowych ciekawych odcieni lakierów (Emotional Red II, Dark Blue i Oxide Bronze) oraz niedostępne wcześniej wzory felg.

We wnętrzu największą nowością jest nowy system multimedialny, który wreszcie obsługuje łączność ze smartfonami. Chodzi oczywiście o Android Auto i Apple CarPlay. Na pokładzie Hiluxa znajdziemy też całkowicie nowe nagłośnienie przygotowane przez JBL, z 8-kanałowym wzmacniaczem o mocy 800W i dziewięcioma głośnikami.