Toyota RAV4 najlepiej sprzedającym się autem świata. Do Top10 dotarła też Tesla
Mamy dane o sprzedaży samochodów w 2021 roku na świecie. Toyota Corolla nie jest już najpopularniejsza. Teraz prym wiedzie Toyota RAV4.
Jeśli cokolwiek miałoby potwierdzać popularność SUV-ów, to chyba właśnie to. Do tej pory w światowych zestawieniach najlepiej sprzedających się aut zawsze wygrywała Toyota Corolla. W tym roku (tj. w zeszłym) to miejsce zgarnęła jej Toyota RAV4.
Zestawienie nie jest kompletne, ale może za takie uchodzić. Przedstawił je Carlos Munoz, analityk z JATO Dynamics. Obejmuje 106 krajów z pięciu kontynentów. Brak danych ze wszystkich krajów świata nie powinien jednak wpłynąć na ogólne wyniki, bo nie są to duże rynki. Na tyle nieduże, że w sumie to około 1% sprzedaży światowej.
Toyota RAV4 - ponad 1,1 miliona aut
Dokładnie rzecz biorąc, 1,132 mln egzemplarzy znalazł najpopularniejszy SUV Toyoty. I najpopularniejszy samochód świata. Naprawdę imponujący wynik i wzrost o 6% względem poprzedniego roku. Oczywiście, wliczany jest w to model Wildlander, czyli Toyota RAV4 na Chiny. Nie wiadomo jednak co z Suzuki Across (choć pewnie i tak nie wpłynęłoby to na wynik).
Dotychczasowa liderka, czyli Corolla, zajęła drugie miejsce. Toyota Corolla Sedan (!) znalazła 1,102 mln nabywców.
W pierwszej dziesiątce znajdziemy 3 SUV-y oraz dwa pickupy. Na trzecim miejscu rankingu znalazła się Honda CR-V (903 tys. sztuk), a oprócz niej jeszcze HR-V (6 miejsce). Ulubione auto Amerykanów, Ford F-150 również trafił do rankingu na miejscu 7, a tuż przed Toyotę Hilux.
Tesla Model 3 trafia do Top 10
Dość pogmatwana księgowość oraz znaczny wzrost popularności i produkcji Tesli Model 3 spowodowały, że w statystykach samochód trafił na 9 miejsce z imponującym wynikiem 508 000 egzemplarzy. Trzeba przyznać, że amerykańska spółka prze do przodu jak burza, jeśli chodzi o sprzedaż.
Nie jest też niczym dziwnym, że w najlepszej dziesiątce nie znajdziemy żadnego europejskiego auta. Mamy trzy firmy z Japonii (Toyota z czterema modelami, Honda z trzema, Nissan z jednym) i dwie z USA (Ford i Tesla).
Ciekawie przedstawiają się wyniki w segmentach. Możemy oczywiście dyskutować z JATO Dynamics, czy chiński Passat jest na pewno w segmencie wyższym, albo dlaczego Lexus ES i Toyota Camry są w różnych grupach, ale to i tak nie zmienia faktu, że wyniki są ciekawe.
Zwłaszcza w segmencie małych aut. Tutaj hitem jest oczywiście chiński, elektryczny maluch Wuling Hongguang Mini EV - 391 000 egzemplarzy mówi samo za siebie. Zaraz za nim Volkswagen Polo, a następnie Suzuki Swift. Piątkę zamyka irańska Saipa Tiba!
Cztery miejsca "w segmentach" zajęło też BMW. Seria 3 jest na trzecim miejscu w klasie średniej, a "piątka" wygrywa w klasie "Large and Luxury" (mówimy o wersjach sedan). Wśród SUV-ów udało się upchnąć też X3 oraz X5. Jednak "rządzi" Toyota RAV4 oraz Highlander
Świetnie wypada też Ford. Poza oczywistym zwycięstwem w segmencie dużych pickupów, Ranger depcze po piętach Hiluxowi (364 000 sztuki Forda) i oczywiście 70 000 Mustangów - tych benzynowych, czyli pierwsze miejsce wśród sportowych aut. Tu w ogóle ciekawy miks - po Mustangu jest Challenger, następnie Porsche 911, najnowsza Corvette oraz Mazda MX-5.
Jeśli ktoś Was zapyta, jaka marka sprzedaje najwięcej minivanów - odpowiedź brzmi: Wuling. Oferowane równolegle model Hongguang, Hongguang V i Hongguang S to chińskie potęgi, jeśli chodzi o sprzedaż. No cóż, są tanie i pojemne.
Jeśli ktoś by się pytał "A gdzie są kombi!?" to informujemy, że najwyższe miejsce ma Subaru Outback (88 w Top100, 195 000 sztuk). Reszta nie mieście się w Top 110, które zamyka Mini Hatch (166 000 sztuk).