Toyota Yaris ECOVan - 720 litrów bagażnika w Yarisie bez kanapy

Samochód z serii: "Ale to już było". Chociaż zniknęło gros aut dostawczych tego typu, to Toyota Yaris ECOVan spróbuje jednak zająć kawałek rynku.

Fiat Seicento i Panda Van, Skoda Praktik - to pierwsze samochody dostawcze z tej kategorii, które przychodzą mi do głowy. Faktem jest jednak, że producenci ostatnio nie mają za dużo tego typu aut w ofercie. Tego typu, czyli po prostu bez kanapy i z kratą za przednimi siedzeniami. W tym segmencie, najmniejszych aut dostawczych, spróbuje powalczyć Toyota Yaris ECOVan. Choć na razie tylko w... Hiszpanii.

Toyota Yaris ECOVan ma 720 litrów bagażnika

To znaczny wzrost z 286 litrów, którymi dysponuje zwykły hatchback. No ale nie zabierzemy dodatkowych pasażerów. Zamiast tego mamy drewnianą podłogę pokrytą gumową matą, kratkę za fotelami i 0,9 m3 przestrzeni na towar. Dostęp przez tylną klapę, albo przez tylne drzwi, bo Toyota Yaris ECOVan bazuje na pięciodrzwiowej wersji. Jestem ciekaw, jak to zadziała, bo otwór załadunkowy w Yarisie jest dość wysoko i nie jest bardzo duży. Za to ładowność w ECOVanie - 430 kg, powinna okazać się wystarczająca dla małego biznesu i dostaw.

Toyota Yaris ECOVan

Dostawczy Yaris, w przeciwieństwie do osobowego, ma ograniczoną paletę silników. Zniknęły jednostki 1.o i 1.5, a więc oferta obejmuje wyłącznie najdroższą hybrydę. Czemu? Pamiętając o tym, gdzie samochód będzie oferowany, możemy sobie złożyć informację, że Toyota Yaris ECOVan tylko jako hybryda będzie mogła wjechać np. do centrum Madrytu. Ma to sens. Oszczędny, mały wóz dostawczy do centrum miasta. I całkiem szybki - 115-konny silnik pozwala na bardzo przyzwoite osiągi.

Miejski dostawczak będzie oferowany w dwóch liniach wyposażenia: Business Plus i Active Tech. Pierwsza ma system Safety Sense ADAS, siedmiocalowy ekran systemu multimedialnego, klimatyzację, diodowe światła mijania i piętnastocalowe felgi aluminiowe. Active Tech poprawia wyposażenie o tylne światła LED, większy ekran z kamerą cofania, system bezkluczykowy i obszytą skórą kierownicę.

Co ciekawe, Toyota Yaris ECOVan jest droższa od zwykłego Yarisa. Przerobienie na "bagażówkę" kosztuje 1300 Euro netto. Yaris w odmianie Business Plus wyceniony jest na 23 373 Euro, a odmiana Active Tech na 24 498 Euro.

Choć samochód na początku oferowany będzie tylko w Hiszpanii, Toyota planuje wprowadzić go w przyszłości również na inne, europejskie rynki.