Toyota zmienia wizerunek. Dwa nowe modele wchodzą na rynek
Dwa nowe modele w zupełnie innym stylu - oto największe nowości tej japońskiej marki. Toyota bZ3C i bZ3X uzupełnią ofertę elektrycznych modeli marki. Jeden z nich w przyszłości pojawi się też w Europie.
Choć Toyota nie wiąże najbliższej przyszłości z elektromobilnością, to nie zapomina o niej. Japońska marka podkreśla, że udział samochodów na prąd w sprzedaży wzrośnie, ale raczej nigdy nie przekroczy pewnego poziomu. Resztą mają zagospodarować inne alternatywne źródła zasilania i napędy hybrydowe.
W gronie elektryków ta marka ma obecnie tylko jeden model w Europie - bZ4X. W Chinach jest jeszcze bZ3, czyli sedan, który formalnie rywalizuje z Teslą Model 3. Teraz do tej rodziny dołączają dwie nowości - Toyota bZ3C i bZ3X.
Obydwa modele zapowiedziano już kilka miesięcy temu. Teraz wyjeżdżają na drogi oficjalnie, choć Japończycy jeszcze nie chwalą się specyfikacją swoich nowych modeli.
Toyota bZ3C zasługuje na uwagę. W Europie pojawi się w nieodległej przyszłości
To jeden z modeli zapowiedzianych dla Europy podczas Kenshiki Forum na początku tego roku. Mowa tutaj o dość ciekawym samochodzie, łączącym cechy liftbacka i crossovera. Stylistyka bZ3C rozwija pomysły z nowych aut marki (zwłaszcza z Priusa) i zrywa z masywną kanciastą bryłą bZ4X. Widać, że tutaj całkowicie zmieniono kierunek rozwoju designu.
Wnętrze także mocno się zmieniło. Centrum dowodzenia stanowi wielki ekran systemu multimedialnego, a za kierownicą ukryto mniejszy wyświetlacz zegarów. Na konsoli środkowej znajdziemy tylko kilka przycisków odpowiedzialnych za wybrane funkcje.
Drugim modelem, który pokazała ta marka, jest bZ3X
To większy i praktyczniejszy crossover, który bazuje na tej samej konstrukcji. Tutaj także mamy do czynienia z przyjemną dla oka linią, ale jest ona już dużo bardziej masywna i podyktowana praktyczności. Wnętrze też prezentuje się inaczej - mamy zmienioną kierownicę, praktyczniej zaprojektowany tunel środkowy i ciekawą jasną kolorystykę.
Dla Chin Toyota opracowała te samochody z lokalnymi partnerami
Model bZ3C powstał dzięki współpracy z FAW i BYD, czyli z doskonale znanymi koncernami. FAW odpowiada między innymi za Hongqi, a BYD właśnie wchodzi do Polski i rozpycha się w Europie.
bZ3X z kolei powstało z pomocą Guangzhou Automobile Group (GAC), czyli firmy, która kilka dni temu pochwaliła się swoim elektrycznym supersamochodem.