Trzy rzędy siedzeń i 615 KM w amerykańskim stylu. Oto Cadillac Vistiq 2026
Więcej przestrzeni, dużo zasięgu, unikalny design. Cadillac Vistiq 2026 może być kluczowym produktem marki. Jest też spora szansa na to, że zobaczymy go w Europie.
- Cadillac Vistiq zadebiutował rok temu
- Amerykańska marka pokazała wówczas kilka zdjęć i nie ujawniła dodatkowych informacji
- Teraz przyszedł czas na oficjalny debiut
Litery IQ dla tej marki są bardzo ważne. Taki dopisek zyskuje każdy elektryczny model marki, korzystający z zaawansowanej konstrukcyjnie platformy Ultium. Teraz do tej listy oficjalnie dołączył Cadillac Vistiq 2026. To duży SUV z trzema rzędami siedzeń, ogromnym akumulatorem i z solidnym zasięgiem. Choć debiutuje w USA, to w Europie także może się pojawić. Oto wszystko, co warto o nim wiedzieć.
Cadillac Vistiq 2026 ma unikalny styl
Co jak co, ale nowe Cadillaki prezentują się naprawdę ciekawie. Ta amerykańska marka odnalazła swój własny design, który wyróżnia się na tle innych samochodów. Charakterystyczny front z ciekawie ukrytymi światłami, a także tył z nietypowo rozłożonymi lampami, tworzą nietypowy klimat.
Vistiq to bardzo duży samochód. Ma 5222 mm długości i 3094 mm rozstawu osi. Gdyby tak szukać porównania dla tego modelu w Europie, to najbliżej byłby Mercedes EQS SUV, a także nadchodzący Range Rover EV.
Te wymiary są tutaj kluczowe, gdyż dzięki nim udało się wygospodarować miejsce na 3 rzędy siedzeń. W drugim można wybierać pomiędzy dwoma kapitańskimi fotelami, a kanapą. W trzecim są dwa składane fotele, które ograniczają przestrzeń ładunkową przy użyciu.
Kokpit Vistiqa to powielenie koncepcji z innych nowych modeli. Mamy tutaj 33-calowy ekran, który stanowi centrum dowodzenia. Ciągnie się od od lewego słupka A, aż do lewej krawędzi fotela pasażera. Na tunelu środkowym jest też dodatkowy wyświetlacz do obsługi klimatyzacji i napędu.
Cadillac Vistiq ma baterię o pojemności 102 kWh netto
To przekłada się na około 480 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. Moc silników sięga 615 KM, a przyspieszenie do setki zajmuje niecałe 4 sekundy. Z ciekawych rozwiązań warto tutaj wymienić skrętną tylną oś (ułatwia manewrowanie) i system wygłuszający szumy dobiegające z podwozia. Działa on na tej samej zasadzie, co aktywne wygłuszanie w słuchawkach.
Amerykanie chcą zwiększyć swoją obecność w Europie
Póki co Cadillac zaczyna powolne zdobywanie rynku szwajcarskiego, niemieckiego, francuskiego i skandynawskiego. Docelowo jednak ta General Motors chce pojawić się też w innych krajach, wprowadzając na Stary Kontynent ofertę elektrycznych modeli. Dość oczywiste jest to, że te mniejsze samochody będą cieszyły się większym zainteresowaniem, niemniej Vistiq na tej liście też powinien się pojawić.