Tunel POW (Południowej Obwodnicy Warszawy) otwarty. Nareszcie!
Tunel POW na trasie S2 jest już dostępny dla kierowców. To doskonała nowina dla wielu mieszkańców Warszawy i okolic.
Nareszcie! Po wielomiesięcznych opóźnieniach i wielu problemach z odbiorami technicznymi, tunel na trasie Południowej Obwodnicy Warszawy na trasie S2 wreszcie został otwarty. To jedno z najbardziej wyczekiwanych połączeń nie tylko dla mieszkańców Warszawy i okolic, ale także dla osób podróżujących przez stolicę. Tunel POW.
Tunel na trasie Południowej Obwodnicy Warszawy to jeden z najbardziej wyczekiwanych odcinków w Polsce
Rok temu, 22 grudnia, także po wielomiesięcznych opóźnieniach, oddano do użytku Most Południowy wraz z 15-kilometrowym odcinkiem Południowej Obwodnicy Warszawy. Ta przeprawa była bardzo wyczekiwana przez mieszkańców takich miejscowości jak Otwock czy Józefów. Docenią ją także mieszkańcy Wawra, Anina i okolic.
S2 POW tunel pod Ursynowem
Nie rozwiązało to jednak kluczowego problemu, czyli braku połączenia z trasą S2. Przy okazji zjazd z mostu na ulicę Przyczółkową generuje bardzo dużo korków. Do tego ruch przeniósł się na Wilanów, którędy to kierowcy starają się dojechać na Ursynów, aby następnie przebić się do ulicy Puławskiej.
Niestety, najbardziej pożądany fragment, czyli tunel POW złapał największe opóźnienie. Otwarcie obiecywano w połowie bieżącego roku, jednak kolejne problemy wydłużały opóźnienie. Kolejne tygodnie oczekiwania spowodowały odbiory techniczne, nie przyjęte przez strażaków. Zawodził jeden z wentylatorów, który celem naprawy wysyłano do producenta do Portugalii.
Tunel POW sprawia, że jadąc od wschodu możemy ominąć całe miasto
Podróżując do Warszawy pod wschodniej i południowo-wschodniej strony możemy przejechać komfortowo trasą ekspresową, nie wjeżdżając w ogóle do obszaru zabudowanego. Nie da się ukryć, że jest to jedno z największych udogodnień. Jednocześnie odciąży to wiele ulic w mieście, zabierając z nich ruch tranzytowy.
Tunel POW na trasie S2 z odcinkowym pomiarem prędkości
Mierzący ponad 2200 metrów tunel pod Ursynowem objęto odcinkowym pomiarem prędkości. Ograniczenie prędkości wynosi tutaj 80 km/h. Skąd taka decyzja? GITD wraz z GDDKiA chce zapewnić możliwie największe bezpieczeństwo na tym nowym odcinku. Warto wspomnieć, że podobne rozwiązania stosowane są w wielu krajach i miasta, między innymi w tunelach na obwodnicy Wiednia czy Berlina.