Nowy Volkswagen Golf będzie rodowitym Polakiem. Wyjedzie z fabryki w Poznaniu
Rejestracja PY na samochodzie ze zdjęć pasuje tutaj idealnie. Volkswagen Golf wyjedzie z fabryki w Poznaniu. Niemiecki koncern ogłosił plan dla polskich zakładów tej marki - i jest on wyjątkowo ciekawy.
Aktualizacja: informacja o tegorocznym starcie produkcji Golfa w Poznaniu była błędna i nieprawdziwa, pochodziła z niesprawdzonego źródła. Golf faktycznie wyjedzie z fabryki w Poznaniu, jednak dopiero w 2027 roku
Kto by się spodziewał, że dożyjemy czasów, w których Volkswagen Golf stanie się "polskim" produktem? Prawdopodobnie nikt, a taka sytuacja będzie miała miejsce już za kilka lat. Niemiecka marka szykuje się do dużych przetasowań w kwestiach produkcyjnych, a popularny kompakt jest tutaj jedną z kluczowych zmian.
Volkswagen Golf częściowo przeprowadzi się do Poznania. Trzeba na to jednak chwilę poczekać
Według oficjalnych planów grupy chodzi o lepsze wykorzystanie dostępnych mocy produkcyjnych. Choć zakład w Poznaniu specjalizuje się w autach użytkowych, to zmiana jego zakresu działania jest czystą formalnością.
Z linii produkcyjnej zjedzie najprawdopodobniej kolejna generacja Golfa. Mowa tutaj o samochodzie całkowicie elektrycznym, który powstanie na nowej platformie. Oficjalny terminarz wskazuje na rok 2027. Docelowo produkcja tego modelu zostanie podzielona pomiędzy Wolfsburg i Poznań. Trudno więc powiedzieć czy dostaniemy obie wersje nadwoziowe (o ile powrócą w takim wydaniu), czy też dostaniemy tylko jeden format tego samochodu.
Wszystko wskazuje na to, że Volkswagen ma ambitne plany wobec zakładów w Polsce
A tych ma aż cztery. Dwa są w Poznaniu, jeden we Wrześni i jeden w Swarzędzu. To nowoczesne fabryki, które spełniają najwyższe standardy. Volkswagen do naszego kraju trafił na początku lat dziewięćdziesiątych, przejmując dawny FSR Polmo w Poznaniu-Antoninku.
Początkowo składano tam przywożone w częściach Transportery. Docelowo jednak zakład rozbudowano, tworząc tutaj dom dla modeli takich jak Caddy i właśnie Transporter.
Plany Volkswagena wskazują na to, że Golf może być jednym z kilku samochodów, które trafią do Polski. Póki co jednak nie podzielono się dodatkowymi informacjami na ten temat.
Kolejne wcielenie popularnego kompaktowego Volkswagena ma być już w pełni elektryczne i klasyczne wizualnie. Eksperyment w postaci Volkswagena ID.3 nie sprawdził się, a klienci nie wybierają tego modelu tak chętnie, jak pierwotnie zakładano. Tym samym powrót do sprawdzonej nazwy oraz do sprawdzonego formatu kompaktowego samochodu może być tutaj strzałem w dziesiątkę, który wpłynie na lepszą sprzedaż.