Volkswagen ID.6, czyli przedpremierowo poznaliśmy następcę Sharana w elektrycznym wydaniu
Numeracja gamy ID szybko się zapełnia. Dość niespodziewanie światło ujrzał Volkswagen ID.6, czyli największy elektryczny SUV bazujący na platformie MEB. Można go śmiało nazwać następcą Sharana.
Znowu możemy dziękować Chińczykom. Wycieki zdjęć dzięki ichniejszym publikacjom to już standard. Tym razem do sieci wypłynął Volkswagen ID.6, czyli największy elektryczny SUV marki. Oznacza to, że w ciągu raptem dwóch lat poznajemy już trzeci model z tej rodziny, a kolejne są tylko kwestią czasu.
Volkswagen ID.6, czyli taki elektryczny Sharan
Umarły vany, niech żyją SUV-y? Nie powiem, żeby to była dobra zmiana, gdyż klasyczne vany miały zdecydowanie więcej zalet. W Sharanie zyskiwaliśmy przesuwane drzwi, trzy pojedyncze fotele i multum przestrzeni. W ID.6 takich luksusów nie zaznamy, choć na komfort narzekać nie będzie można.
Bazą dla tego auta jest platforma MEB. Płaska niczym deskorolka i bardzo "elastyczna" stanowi idealny punkt wyjścia do budowy przestronnego auta. Niemcy zdecydowali się tutaj na coś więcej niż tylko "wydłużenie" wprowadzanego właśnie do oferty modelu ID.4.
Przede wszystkim Volkswagen ID.6 ma swoją własną unikalną stylistykę. Dość specyficzną, tak swoją drogą. Front wygląda jakby zyskał dziwnie przeskalowane światła, które w połączeniu z grillem optycznie zwężają auto. Tył przypomina ten z modelu ID.4, aczkolwiek blenda pomiędzy lampami jest zupełnie inna.
Volkswagen ID.6 będzie oferowany z największą baterią
To jedna z większych różnic pomiędzy mniejszymi autami z rodziny ID. Tam dostaniemy także nieco mniej pojemne baterie. ID.6 oferowane będzie wyłącznie z akumulatorem o pojemności 82 kWh, co powinno przełożyć się na solidny zasięg na jednym ładowaniu na poziomie 500 kilometrów.
Auto nieprzypadkowo pojawiło się najpierw w Chinach. To tam wiązane są z nim największe nadzieje. Nie oznacza to jednak, że nie dostaniemy go w Europie. Na Stary Kontynent ID.6 także trafi, choć dopiero pod koniec tego roku, jako rocznik modelowy 2022. Wszystko po to, aby Volkswagen ID.4 mógł komfortowo rozpędzić się na rynku, przekonując jednocześnie klientów do elektrycznego SUV-a.
Volkswagen ID.6
Większe wymiary i pojemna bateria oznaczają oczywiście wyższą cenę. Ta z pewnością będzie startowała od co najmniej 220 000 zł w Polsce. Sharan za takie pieniądze był oblany złotem, zaś ID.6 dopiero będzie się rozkręcało. Niestety, cena elektryków wciąż jest ich największą wadą - zwłaszcza, gdy nie ma do nich dopłat, tak jak w Polsce.